نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۲:۰۳ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
مسئولان توقعات مردم را برآورده کنند

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  تشکر از حضور پر شور اقشار مردم  در راهپیمایی22 بهمن  از جمله مهمترین بخش های این خطبه ها بود هر چند که خطیبان جمعه  استان های شمالی رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسئولان را از نکات پر اهمیت دیگر توصیف کردند .

امام جمعه ساری:مسئولان توقعات مردم را برآورده کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: حق مردمی که به رغم تمام مشکلات موجود عاشقانه در راهپیمایی 22 بهمن و سایر رویدادها حضور می یابند بیش از اینهاست و باید توسط مسئولان برآورده شود.
وی افزود: سرما، برف، بوران، گرانی سرسام آور، تهدید دشمنان و غیره هیچ کدام مانع حضور پرشور مردم در راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب نشد که این امر وظیفه مسئولان را دو چندان کرده است.
خطیب جمعه ساری یاد آور شد: همه ما باید بدانیم که دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهاد ها به یمن فداکاری و از خود گذشتگی مردم پا بر جا هستند و بر مسئولان واجب است که همواره قدردان شهروندان بوده و در برآورده کردن نیازشان بکوشند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دولت می خواهیم تا یک همه پرسی برگزار کند و میزان محبوبیت و رضایت مندی مردم از عملکرد وزرا را سنجیده و به انتقاد و گله مندی شهروندان احترام بگذارد.
وی افزود: با توجه به نزدیکی به عید نوروز سفره مردم خالی است و اکثرا دچار عسرت و تنگ دستی هستند و باید به وعده هایی که دولتمردان داده اند عمل کنند و مسئولان وظیفه اشان را در قبال شهروندان انجام دهند.
امام جمعه ساری از حضور بی سابقه مردم در راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب قدردانی کرد و گفت: نادیده گرفتن این همه عشق و دلدادگی به آرمان های معنوی، کفران نعمت است.
وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در حالی بوده است که دشمنان برای عدم شرکت آنان برنامه های مفصلی تدارک دیده بودند و از راه اندازی جنگ روانی و مشکلات اقتصادی استفاده کردند.
وی افزود: در عظمت و شکوه راهپیمایی 22 بهمن همین بس که برخی از رسانه های دشمن اعتراف کردند که شرکت مردم در امسال نسبت به سال گذشته 35درصد افزایش داشت.
طبرسی همچنین شهادت تعدادی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب توسط تروریست ها را به عموم مردم تسلیت گفت و اظهار داشت: انتظار داریم تا نیروهای نظامی و انتظامی انتقام سختی از این ایادی آمریکا بگیرند.
وی از تالیف و گرداوری کتاب مبارزات مردم و روحانیون مازندرانی در قالب 12 جلد به عنوان اقدامی درخور تحسین یاد و از دست اندر کاران این مجموعه فرهنگی قدردانی کرد.

امام جمعه گرگان: مردم بین کم کاری مسوولان با اصل نظام تفکیک قائلند

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: مردم می دانند راه عبور از مشکلات سازش و تسلیم در قبال دشمن نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم اصل نظام و انقلاب را از کم کاری و ندانم کاری برخی مسوولان دولت جدا کرده اند و در 22 بهمن هم نشان دادند که نگاه ملت به مشکلات اقتصادی خلاف خواست و نظر دشمن است.
نورمفیدی تصریح کرد: مردم برای تجدید بیعت با رهبری در موضوع اصل نظام وارد عرصه شدند و با حضور گسترده در راه پیمایی 22 بهمن انقلاب و نظام را پشتیبانی کردند.
خطیب جمعه گرگان به اظهارات رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه دولت ایران 40 سال مردم را تحت فشار و سختی قرار داده، اشاره کرد و گفت: این ابله مردم ایران را ساده فرض کرده چراکه اگر سخنان ترامپ درست بود ایرانیها 40 سالگی انقلاب را جشن نمی گرفتند و در واقع این سخنان نشانه توهین به ملت ما است.
نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گرگان بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تکیه و تاکید معظم له بیشتر بر جوانان به عنوان آینده سازان نظام و انقلاب است.
خطیب جمعه گرگان اضافه کرد: معنویت و اخلاق از اصول انقلاب است و پیشرفت و توسعه یافتگی بدون آن فایده ای ندارد.
نورمفیدی با یادآوری مساله سبک زندگی در بیانیه مقام معظم رهبری اظهار داشت: متاسفانه سبک زندگی غربی در کشورمان گسترش یافته و این همان خواسته دشمن است.
امام جمعه گرگان همچنین به مساله مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ما با این مساله مشکل و حرفی نداریم اما با وضعیت کنونی و زیاده خواهی طرف مقابل؛ مخالف مذاکره هستیم.

امام جمعه رشت:حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب تقویت نظام شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: تاثیرگذاری و نفوذ انقلاب اسلامی در دل مسلمانان جهان موجب کینه توزی دشمنان شده است.
وی تصریح‌ کرد: مردم با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند که تسلیم فشارهای بین المللی نمی شوند.
وی اظهار کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند تا ضمن بیعت دوباره با امام (ره ) ، مقام معظم رهبری و آرمان های شهدا ، مایه تقویت نظام جمهوری اسلامی و موجب خوشحالی دوستان و تضعیف جبهه دشمن شوند.
امام جمعه رشت با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی پدیده زنده و قابل انعطاف است که دچار رکود و خاموشی نشده و در سایه رهبری داهیانه امام راحل و رهبری، کشورمان یکی از قطب های جهان شده است.
وی با اشاره به حمله تروریستی به دلاورمردان سپاه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حمله تروریستی، ده ها نفر شهید و زخمی شدند و هدف دشمنان این بود که شیرینی 22 بهمن را از ما بگیرند.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به سالروز وفات حضرت ام البنین به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا در هفته پیش رو اشاره و اضافه کرد: ایشان از بانوان اهل معرفت، شجاعت ، صبر و استقامت بود که در تمام سختی های زندگی در کنار حضرت علی (ع) قرار داشت.

print

پاسخی بگذارید