تاریخ: ۱۹:۳۱ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

پرسپولیس برای بازی امشب شجاع خلیل‌زاده و سروش رفیعی را به دلیل محرومیت و شایان مصلح را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

سرویس ورزشی اقتصادشمال ،داماش برای رسیدن به فینال جام حذفی چوکای تالش، مقاومت تهران، ماشین‌سازی تبریز و سایپا را شکست داده است. بنابراین حتماً پرسپولیسی‌ها می‌دانند که حریفشان اصلاً تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: سرانجام فصل طولانی، فشرده و پرالتهاب باشگاهی در ایران، یکشنبه شب (امشب) به پایان می‌رسد. بر این اساس دیدار فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران که از ساعت ۲۱ در ورزشگاه تازه‌تاسیس فولاد بین پرسپولیس و داماش گیلانیان برگزار می‌شود، پایان‌بخش رقابت‌های این فصل خواهد بود. پرسپولیس چهارشنبه‌شب در نبردی سخت و دراماتیک با گل دقیقه آخر وقت‌های اضافی موفق به شکست سپاهان شد و به فینال رسید. قبل از نیمه‌نهایی هم سرخپوشان نود ارومیه، سپیدرود رشت و پدیده مشهد را شکست داده بودند.

در نقطه مقابل اما تیم شگفتی‌ساز رشتی ایستاده است؛ داماش گیلانیان که در این سال‌ها با توفانی از حوادث عجیب و غریب مواجه شد و سر از لیگ دسته دوم درآورد اما هواداران وفادارش آن را تنها نگذاشتند. داماش امسال می‌توانست سهمیه حضور در لیگ دسته اول را به‌دست بیاورد اما در بازی آخر با اشتباهات محرز داوری دستش خالی ماند. حالا بازیکنان این تیم با همه جان و وجودشان در دیدار فینال جام حذفی حاضر خواهند شد تا با برتری برابر پرسپولیس، تاریخ‌ساز شوند و دردشان را تا حدودی تسکین بدهند. داماش برای رسیدن به این نقطه، چوکای تالش، مقاومت تهران، ماشین‌سازی تبریز و سایپا را شکست داده است. بنابراین حتماً پرسپولیسی‌ها می‌دانند که حریف امشب‌شان اصلاً تیم دست و پا بسته‌ای نیست. خود برانکو هم در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان اعلام کرده بود بازیکنانش خاطره شکست ناباورانه برابر قشقایی شیراز در جام حذفی دو سال پیش را از یاد نبرده‌اند.

پرسپولیس برای بازی امشب شجاع خلیل‌زاده و سروش رفیعی را به دلیل محرومیت و شایان مصلح را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. موعود بنیادی‌فر که در این سال‌ها کم بازی جنجالی نداشته، قضاوت فینال جام حذفی را بر عهده خواهد داشت. در صورت برتری در بازی امشب، پرسپولیس ششمین قهرمانی حذفی‌اش را به دست خواهد آورد و به یک قدمی استقلال می‌رسد که با هفت عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌هاست. یکی از نکات حاشیه‌ای فینال جام حذفی، مربوط به انتخاب میزبان آن می‌شد که در یک پروسه عجیب و طولانی گیر کرد. از چند سال پیش قرار شده بود بازی نهایی تحت هر شرایطی در خرمشهر برگزار شود اما امسال به این روند پایان دادند و به بهانه‌هایی مثل کیفیت پایین چمن، امکانات ضعیف و گرمای هوا، به دنبال شهر دیگری برای میزبانی فینال جام حذفی رفتند. این شهر اما در کمال تعجب اهواز بود؛ جایی که قطعاً خنک‌تر از خرمشهر نیست! پیش از این به طور جدی شایعه شده بود بازی نهایی در مشهد برگزار خواهد شد اما برخی مسؤولان استانی مدعی شدند با توجه به کثرت هواداران پرسپولیس در مشهد، آنها نمی‌توانند مسئولیت میزبانی از فینال را قبول کنند. بعدتر گزینه قم نیز مطرح شد که هم به تهران، هم به رشت و هم به اصفهان (در صورت صعود سپاهان) نزدیک بود اما این شهر هم انتخاب نشد.

بحران سوپرجام

پرسپولیس در آستانه دبل کردن و فتح هر دو جام داخلی قرار گرفته و این مساله یک دردسر بزرگ برای سازمان لیگ ایجاد کرده؛ دردسری به نام سوپرجام! بنا به ادعای مسئولان سازمان لیگ، در آئین‌نامه پیش‌بینی نشده که اگر یک تیم هر دو جام را ببرد، تکلیف سوپرجام چه خواهد شد! یعنی «خلأ قانونی» از این بزرگ‌تر و عجیب‌تر ممکن نیست. اگر چه در برخی کشورهای جهان مثل اسپانیا سوپرجام بین قهرمان لیگ و تیم دوم جام‌حذفی برگزار می‌شود اما در اغلب نقاط دنیا این شانس به تیم دوم لیگ داده می‌شود. فدراسیون هم این مساله را به خوبی می‌داند اما نکته اینجاست که با این فرمول، سوپرجام باید بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود و سازمان لیگ تا دو ماه دیگر (دقیقاً چهارم مرداد) باید تن به برگزاری مجدد مسابقه‌ای بدهد که این همه حاشیه داشته است! در حال حاضر یک سردرگمی محض بین فدراسیون‌نشین‌ها موج می‌زند و قرار شده در صورت قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، هیأت‌رئیسه سازمان لیگ در جلسه‌ای فوق‌العاده در مورد سوپرجام تصمیم‌گیری کند.»

انتهای پیام

print

پاسخی بگذارید