درخواست نماینده آستانه اشرفیه از قوه قضاییه
تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
برای ورود به پرونده تخریب انبارهای گمرک این شهر

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از قوه قضاییه و شورای حفظ حقوق بیت المال خواست تا جلوی تخریب انبارهای گمرک شهرستان آستانه اشرفیه را بگیرند.

به گزارش اقتصادشمال، ولی داداشی در جلسه نوبت بعد از ظهر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن وزیر اقتصاد متذکر شد: در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور معاونان جنابعالی قرار شد جلوی تخریب انبارها و هانگارهای گمرک شهرستان آستانه اشرفیه گرفته شود اما امروز به بنده خبر دادند که تخریب‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ادامه داد: کدام آی کیو و ایکیوسانی در گمرک این نظر را داده که ۲۶ هزار مترمربع انبار و هانگار به ارزش ۵۲ میلیارد تومان تخریب شود؟ آیا این کار تخریب بیت المال نیست؟ از قوه قضاییه و شورای حفظ حقوق بیت المال می‌خواهم به موضوع ورود کنند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: پروژه راه آهن آستارا – آستارا تعطیل شد. این پروژه مشکل خط اعتباری داشت که در وزارت اقتصاد حل شد اما در بروکراسی اداری وزارت راه و شهرسازی گیر کرد و به نتیجه نرسید اما چرا؟ مگر این معاهده بین المللی را آقای رئیس جمهور امضا نکردند؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در تذکری به وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی گفت: شما یکی از وزرای خوب دولت هستید. شرکت دخانیات ایران در گیلان با بیش از ۲۵۰۰ کارمند در آستانه اشرفیه تعطیل شده است. این مسئله را پیگیری کرده و از نابودی این شرکت جلوگیری کنید.

داداشی در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه متذکر شد: موظف بودید در رابطه با گذر ۴۵ کیلومتر مسئله را پیگیری کنید. به بنده چند بار قول دادید، ما به وظیفه خود عمل کردیم حالا نوبت شماست تا کار را تمام کنید.

این نماینده کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در تذکری به وزیر کشور گفت: آستانه اشرفیه یکی از شهرستان‌های مرزی کشور است اما کارکنان این شهرستان از حق مرزی محرومند. با اداره کل تقسیمات کشوری و اداره‌کل مرزی وزارت کشور مکاتبه کردم و نظریه کارشناسان هم بر این بود که کارکنان شهرستان آستانه اشرفیه از حق مرزی برخوردار هستند. اجرایی شدن این مسئله نیازمند دستور مستقیم شماست.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید