تاریخ: ۵:۵۷ :: ۱۳۹۶/۰۷/۱۷

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: محکومیت دری اصفهانی عضو بانکی مذاکره‌کننده هسته‌ای قطعی شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید عضو مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای محکومیتش تعیین شده است؛ در رابطه با اتهامات این فرد با توجه به قطعیت حکم توضیح دهید، گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین (چون حکم قطعی شده است، برای ذکر نام محدودیت قانونی نداریم.) ایشان دو تابعیتی بوده است و از جمله کسانی بوده که متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بوده است و با دو سرویس هم مرتبط بوده است.

معاون اول دستگاه قضا یادآور شد: دادگاه به این پرونده رسیدگی کرد و ایشان را به ۵ سال حبس قطعی محکوم کرد که این حبس در دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار گرفت که به مرحله تجدیدنظرخواهی رفت و در مرحله تجدیدنظرخواهی نیز با توجه به محتویات پرونده و دفاعیات ایشان تأیید شد؛ بنابراین حکم قطعی شده و ایشان باید این ۵ سال حبس را تحمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: این فرد پرونده دیگری نیز دارد که به اتهام فساد مالی است که برای پرونده قرار وثیقه صادر شده و این پرونده هنوز در مرحله رسیدگی است و کیفرخواست هم نخورده؛ ولی پرونده امنیتی ایشان منجر به ۵ سال حکم قطعی شده است.

دری اصفهانی کیست؟

دری اصفهانی مشاور سیف در بانک مرکزی بوده چراکه سابقه بانکی داشته و یکی از مدیران موسسات مالی محسوب می‌شده است. وی عضو هیات مدیره بانک سامان هم بوده و به عضویت هیات مدیره بیمه آسیا هم درآمده است.

در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای او عضو بانکی بوده است. وی به خاطر آنچه خدمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای لقب گرفته بود نشان درجه سه خدمت از رئیس دولت دریافت کرد. دری اصفهانی دو تابعیتی محسوب می‌شود و تابعیت کشور کانادا را دارد.

بعد از اظهارات امروز اژه‌ای هیچ مقام دولتی درباره دری اصفهانی صحبت نکرده است.

 

منبع:بانک

print

پاسخی بگذارید