نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۲۰ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
دشمنان نهایت تلاش خود را برای جدایی شهروندان از جمهوری اسلامی به کار بستند

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  توجه به معیشت مردم و کنترل قیمت ها در بازار با در پیش رو بودن سال جدید ،اشاره به دیدار مهم بشار اسد با رهبر معظم انقلاب و انتقاد از حضور دلالان در بازار و تنگ کردن شرایط برای مردم  از جمله مهمترین بخش های این خطبه ها بود .

امام جمعه موقت  ساری:اتحاد و پیروی از ولایت فقیه عامل پیروزی سپاه اسلام است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه این هفنه نماز جمعه ساری افزود: ملت غیور و ولایی ایران در حالی چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت که دشمنان به سرکردگی آمریکا از نخستین روزها در صدد بر اندازی این نظام الهی بودند.
وی گفت: خدعه و نیرنگ دشمنان پس از چهل سال شکست همواره به شکل های گوناگون ادامه دارد و مردم هوشیار و بصیر باید همانند گذشته با اتحاد مانع فتنه انگیزی این بدخواهان بشوند.
او از اینترنت و فضای مجازی به عنوان وسایل آشوبگری دشمنان نام برد و ادامه داد: به رغم تلاش شبانه روزی آمریکا و نظام صهیونیستی ملت بیدار ایران همواره با ولایت فقیه و نظام اسلامی الفت و همبستگی دارند.
خطیب نماز جمعه ساری اضافه کرد:حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن در حالی شکل گرفت که دشمنان نهایت تلاش خود را برای جدایی شهروندان از جمهوری اسلامی بکار بستند.
وی گفت: امروزه ایران اسلامی به یک الگو برای مبارزه با زیاده خواهان مبدل شده است و همه شاهدند که کشورهای همسایه با پیروی از رهنمود های رهبر انقلاب با شجاعت کافی در مقابل دشمنان می ایستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از سفر اخیر بشار اسد به تهران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری به عنوان نمونه های فوق یاد کرد و گفت: جهانیان شاهدند که سوریه با کمک جمهوری اسلامی ایران ، سپاه قدس ،مدافعان حرم و حزب الله لبنان در مبارزه با داعش پیروز شد.
یوسف پور این پیروزی را به عموم مسلمین و مردم جهان تبریک گفت و افزود: نظام صهیونیستی قصد داشت با تصرف سوریه بر قدرت و عمر ننگین خود بیافزاید.
وی به ۱۴اسفند به عنوان سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وضعیت بد اقتصادی که ناشی از حربه دشمنان و ضعف برخی مدیران است، تعداد مدد جویان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
امام جمعه ساری از متمکنین خواست تا با توجه به نزدیکی عید نوروز مستمندان و آبرومندان را تحت پوشش خویش قرار دهند.

امام جمعه گرگان:رابطه تهران و دمشق ناگسستنی و پایدار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: اسرائیل و برخی از کشورهای عربی منطقه تلاش می کنند به روشهای مختلف در ارتباط تهران و دمشق خلل ایجاد کرده و نقش آفرینی ایران در سوریه را کاهش دهند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این کشورها موجب کشتار مردم بیگناه سوریه شده اند اما حالا از آمادگی خود برای بازسازی و ترمیم آثار مخرب جنگ سخن می گویند تا با هزینه‌های میلیاردی علاوه بر امکان نفوذ در این کشور بتوانند نقش و حضور موثر ایران را تحت الشعاع قرار دهند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: مسوولین اسرائیل با سفر به برخی کشورها مثل روسیه از آن‌ها خواسته اند زمینه کاهش حضور ایران در سوریه را فراهم سازد که سفر بشار اسد به ایران بر تمام این اهداف و چشم اندازهای دشمنان خط بطلان کشید.
امام جمعه گرگان اظهار داشت: در حالی که تعداد تعدادی از کشورهای عربی منطقه قصد عادی سازی ارتباط با رژیم اشغالگر قدس را دارند سوریه تنها کشوری بود که در برابر اسرائیل و اقدامات خصمانه آنها ایستادگی و مقاومت کرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: سفر بشار اسد به تهران نشان داد که امنیت و ثبات داخلی سوریه از منظر سیاسی و نظامی در حد مطلوبی قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به روز درختکاری خواستار توجه مردم به حوزه منابع طبیعی شد و از کشاورزان منطقه خواست با همراهی و نظارت دستگاههای متولی بتوانند در کنار کشت و زرع، درخت بکارند.
وی همچنین با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری گفت باید کمک ها و مساعدت مردم در محلات جمع آوری و در اختیار نیازمندان همان محل قرار داده شود.

امام جمعه رشت:سخنان رهبری خط قرمز است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به هوشمندی و درایت رهبری افزود: هوشمندی رهبری و بصیرت مردم دو ظرفیتی است که توانسته پاسخ یاوه گویی های دشمنان جمهوری اسلامی را بدهد درحالیکه دشمنان طی ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، از همه ابزارها برای نابودی نظام استفاده کردند اما جمهوری اسلامی از همه توطئه ها مصون ماند.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به ملاقات هفته گذشته رئیس جمهوری سوریه با رهبری، این دیدار را حاوی چندین پیام دانست و خاطر نشان کرد: تثبیت موقعیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، تجلیل از خدمات نظام اسلامی ایران در مقابل تروریسم بین الملل ، پاسخ دندان شکن به تروریست ها و نفوذ پایدار جمهوری اسلامی از جمله این پیام هاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم مردم در کشورمان اشاره و اضافه کرد: مردم حافظان اسرار نظام و دلداده انقلاب اسلامی هستند؛ اگر این مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نخواهد ماند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به ضعف در بخش هایی از اقتصاد کشور اظهار داشت: واسطه ها مردم را بیچاره کرده اند درحالیکه تولید کنندگان مشکلی ندارند.
خطیب جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: تاسیس این نهاد از جمله کارهای ماندگار امام راحل بود که در طول این سال ها تلاش های خوبی انجام داده است.

print

پاسخی بگذارید