دکتر شاعری نماینده شرق مازندران
گروه: فرهنگی
تاریخ: ۲۱:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۹

نماینده شرق مازندران از تخصیص اعتبار برای تجهیزات و امکانات مدارس شرق مازندران از سوی سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال دکتر شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی که در  مراسم تجلیل از معلمان برادر آموزش و پرورش بهشهر سخن می گفت افزود:آموزش و پرورش و دانشگاهها نقش اساسی را در تربیت نیروی انسانی کشور دارند و همه افرادی که در حوزه دانش و معلومان جامعه نقش آفرینی می کنند نقش پیشتاز را در جوامع خواهند داشت .

وی به اهمیت نقش معلمان در توسعه کشور اشاره و ادامه داد: هر لایحه ای که از سوی دولت برای حمایت از معلمان به مجلس ارائه شود بدون قیدو شرط مورد تصویب قرار می گیرد.

نماینده شرق مازندران در مجلس یادآور شد:مجلس به دولت اعلام کرد هر  لایحه ای که برای معیشت و افزایش حقوق و مزایای معلمان و برای تحول در کیفیت آموزش و پرورش مورد نیاز است را به قید فوریت به مجلس بدهند و مجلس برای تصویب این گونه لوایح آمادگی دارد .

دکتر شاعری با بیان اینکه  رتبه بندی معلمان در چهار سطح به تصویب مجلس رسید و طی آن دولت مکلف به اجرای آن شد ،  تصریح کرد:مقرر شد رتبه بندی معلمان از امسال اجرایی شود اما دولت در اجرای این مصوبه کوتاهی کرده است و این مصوبه هنوز به حالت اجرایی در نیامده است و مجلس نیز مکرر پیگیر این مساله است .

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تعداد ۶۰هزار معلم حق التدریس در کشور وجود دارند ،تاکید کرد: مصوب شد معلمان حق التدریس بدون امتحان و با طی کردن دوره در دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت شوند .

وی عنوان کرد  : طرحی در مجلس در دست تصویب قرار دارد که طی آن در یکی از بند ها مقرر می شود که یک درصد از عواید و سود  بانک ها و شرکت های پر بازده دولتی برای کمک به معلمان تحت عناوین تسهیلات  و کمک های بلاعوض شکل گیرد که با تحقق این امر وضعیت معیشت معلمان بهتر خواهد شد.

 نماینده شرق مازندران در خاتمه از تخصیص اعتبار برای تجهیزات و امکانات مدارس شرق مازندران از سوی سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

print

پاسخی بگذارید