گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۴ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
راهداری گلستان در انتظار ابلاغ اعتبار بحران سیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که این اداره کل در انتظار ابلاغ اعتبار بحران برای رفع دایمی آسیب های بجا مانده از سیل اخیر استان است.

غلامرضا بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این اداره کل با اعتبارات داخلی و تجهیزات در اختیار و پیمانکاران طرف قرارداد خود در مناطق سیل زده استان فعال بوده و مشغول ایمن سازی و بازگشایی دائمی راه‌های ارتباطی است.
وی گفت: ترمیم برش‌های ایجاد شده در مسیرهای ارتباطی شهرستان‌های آق قلا -گُمیشان به ویژه در مسیر خواجه نفس – گمیشان آغاز شد.
به گفته وی بیش از ۱۰۰ نقطه از راه‌های ارتباطی استان به ویژه در آق قلا و گُمیشان برای عبور آب برش خورده که به طور موقت بازگشایی و در حال بهره برداری است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در جریان سیل اخیر، خسارت اولیه وارده به ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد بود که میزان برآورد اولیه ریالی این خسارت‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی در بازگشایی موقت راه‌های ارتباطی ناشی از جاری شدن سیلاب در گلستان، استان‌های خراسان رضوی به عنوان معین و سمنان، خراسان شمالی، مازندران، گیلان و قزوین، راهداران گلستانی را همراهی کردند.
به گفته مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، برای ترمیم و ساخت جاده‌های جدید در مناطق سیل زده با بهره گیری از ۴۰۰ نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات این اداره کل استفاده می‌کند.
بارش‌های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به زیرساخت از جمله راه‌های ارتباطی این مناطق وارد کرد.

print

پاسخی بگذارید