تاریخ: ۱۱:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۲/۱۵

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، افزایش قیمت طلا و سکه را غیرمنطقی دانست و گفت : در حالی قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شده که قیمت سکه و طلا در ایران رکوردشکنی کرده است.

به نقل از خانه ملت، محمد کشتی آرای درباره قیمت سکه و طلا در بازار گفت: تقاضا برای خرید سکه در یک هفته گذشته با رشد قابل توجهی روبرو شده و در واقع با هجوم تقاضا برای خرید طلای خام در ایران مواجه شده ایم.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ، ادامه داد: در چند روز گذشته متقاضیان خرید طلا قصد دارند نقدینگی خود را تبدیل به طلا تبدیل کنند که نتیجه این موضوعات باعث شده قیمت طلا و سکه به صورت غیرمنطقی بالا برود.

وی با بیان اینکه قیمت طلا وسکه واقعی نیست، تصریح کرد: در حالی قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شده که قیمت سکه و طلا در کشور رکوردشکنی کرده که این موضوع قابل تامل است چرا که قیمت ها در بازار طلا و سکه از مولفه های اقتصادی پیروی نمی کند.

کشتی آرای افزود: در زمانی که پیش فروش سکه صورت گرفت بازار به حد اشباع رسید و به تقاضاها پاسخ داده شد اما در هفته گذشته حتی لایه های پایین جامعه در حال تبدیل پول خود به طلا و سکه هستند.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، یادآور شد: در جامعه نگرانی از بابت حفظ ارزش دارایی ها وجود دارد و بیشتر یک بحث روانی درباره قیمت ها مطرح است و باید مسئولان به مردم اطمینان دهند تا التهابات مهار شود.

print

پاسخی بگذارید