تاریخ: ۱۴:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
روند اجرای سد لاستیکی ماسال کند است

فرماندار ماسال روند اجرای پروژه سد لاستیکی این شهرستان را بسیار کند خواند و بر ضرورت اهتمام پیمانکار برای شتاب در اجرای آن، تأکید کرد.

محمدجواد عامر عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری ماسال که با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه عمده فعالیت اقتصادی مردم شهرستان در سه بخش کشاورزی، دامپروری و گردشگری قرار دارد، افزود: ۸۵ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان ماسال به صورت سنتی و از طریق رودخانه ها آبیاری می شوند که این امر میزان آسیب پذیری کشاورزی شهرستان در شرایط بحرانی و خشکسالی را افزایش می دهد.
وی احداث سد لاستیکی ماسال و انتقال آب سد شفارود در بخش شاندرمن را دو راهکار اساسی جهت حل مشکل آبیاری مزارع در شهرستان ماسال دانست و اظهار داشت: روند اجرایی پروژه سد لاستیکی بسیار کند پیش می رود که امیدواریم پیمانکار مربوطه در روند تکمیل این پروژه تسریع کند.
فرماندار ماسال مشکل کمبود مراتع به نسبت دام در شهرستان را یکی دیگر مسائل پیش روی دانست و افزود: ماسال با داشتن مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری، ظرفیت گردشگری بالایی دارد اما به دلیل محرومیت شهرستان به لحاظ زیرساخت های گردشگری نیاز است تسهیلات بیشتری در اختیار متقاضیان احداث بوم گردی قرار گیرد.
عامر ادامه داد: با توجه به جذب حداکثری تسهیلات در بخش گردشگری و با توجه به شناور بودن این اعتبارات امیدواریم میزان اعتبارات این بخش در شهرستان افزایش یابد.
وی با اشاره به وقوع رانش در برخی از مناطق عشایری و روستایی شهرستان گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن متولی خاص در بخش راه عشایری مشکلات زیادی در زمینه تامین اعتبارات و اجرای پروژه های این بخش وجود دارد.
فرماندار ماسال رانش بام سبز ماسال و مشکل خشکه دریای شاندرمن را دو تهدید بزرگ برای شهرستان ماسال ذکر و خاطر نشان کرد: اگر برای مهار بام سبز ماسال تدبیری نشود، خطر بزرگی این منطقه را تهدید خواهد کرد.
عامر همچنین با اشاره به از بین رفتن خشکه دریای شاندرمن در مرور زمان گفت: در حال حاضر در آن مجموعه سد عظیمی از سنگلاخ ایجاد شده که اگر بر اثر سیلاب تخریب شود، کل بخش شاندرمن مورد تهدید خواهد بود.
وی اختلال در آنتن دهی شبکه های سیما را مشکل دیگر مردم در شهرستان ماسال برشمرد و از معاون صدا و سیمای استان خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید