گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۵۴ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
سازش در پرونده های قضایی گلستان بیش از میانگین کشوری است

رییس دادگستری کل گلستان گفت که میزان سازش در پرونده های قضایی این استان از میانگین کشوری بیشتر است.

روابط عمومی دادگستری گلستان هادی هاشمیان در دیدار با علمای شیعه و سنی این استان اظهار داشت: سال گذشته ۳۲ درصد پرونده ها در محاکم قضایی کشور به سازش ختم شد که این رقم در گلستان ۳۵ درصد بود.

وی بیان داشت: در ۲ ماه نخست سال جاری هم ۳۸ درصد کل پرونده های وارده به شعب حل اختلاف گلستان به صلح و سازش منجر شد.

وی به نقش علمای شیعه و سنی در سازش در پرونده ها اشاره کرد و از آنان خواست برای حل و فصل دعاوی بیشتر پادرمیانی کنند.

رییس دادگستری کل گلستان در ادامه به کم رنگ شدن توجه به حق الناس اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان پرونده های حقوقی و کیفری گلستان مطالبه طلب و سرقت است که نشان می دهد باید در زمینه آسیب های اجتماعی و فرهنگی به خصوص توجه به حق الناس بیشتر فعالیت کنیم.

وی با انتقاد از برخی دستگاه ها که نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش و بالا بردن سطوح فرهنگی دارند، اما وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، ادامه داد: تجربه نشان داده، هرجا آموزش و فرهنگ سازی انجام شود، میزان آسیب و پرونده ها کاهش خواهد یافت که نمونه بارز آن کاهش تعداد پرونده های طلاق در گلستان به دلیل برگزاری کلاس های قبل از ازدواج برای زوجین است.

وی خاطرنشان کرد: ترغیب مردم به ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی، مشارکت در شناسایی و معرفی آسیب های اجتماعی و مفاسد به دادگستری از طریق عضویت در سامانه سجام (سیستم جامع اطلاعات مردمی) از دیگر مواردی است که علما و روحانیون می توانند در گرایش و دعوت مردم به آنها نقش مهمی ایفا کنند.

print

پاسخی بگذارید