تاریخ: ۱:۰۴ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
سرمایه گذاری در بازار

هر چند این تئوری ثابت که بورس با نوسان همیشه درگیر است از سوی مقامات برای تلطیف اوضاع روزهای منفی بازار سهام مطرح می‌شود

هادی مومنی :  اما این تنها یک روی ماجرای افت‌های عجیب و غریب بورس است و روی دیگر آن، عدم اعتماد پایدار سرمایه‌گذاران است که به روشنی و با تحلیل اوضاع جاری اقتصاد نسبت به سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه‌پذیر اقدام می‌کنند.

در آن سو فضای سیاسی و اقتصادی ایران هیچ تغییر شوک‌آور تازه‌ای را طی چند روز گذشته تجربه نکرده و به طور قطع به یقین می‌توان علت اصلی منفی شدن معاملات بازار سهام را اجرایی شدن تصمیم تازه بانک مرکزی اعلام کرد و بر همین مبنا بخشی از سرمایه‌گذاران بازار سهام با توجه به تغییر پرداخت سود در سیستم بانکی از روز گذشته نسبت به بازار هدف سرمایه‌گذاری خود اقدام کرده‌اند و بخشی از نقدینگی‌های خود را از بورس خارج و در حساب‌های بانکی خود تثبیت کردند.

اگر این روند در روزهای آینده ادامه داشته باشد آرام‌آرام می‌تواند فضای بورس را به سمت ریزش‌های ادامه‌دار و خروج بیشتر نقدینگی از این بازار هدایت کند مگر آنکه این شوک همانند بسیاری از شوک‌های گذشته که در بازار سهام شکل گرفته مقطعی و گذرا باشد. روزهای آینده مشخص خواهد کرد که بورس همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب خواهد بود یا اینکه نگاه بخشی از سرمایه‌گذاران به این بازار تغییر خواهد کرد.

print

پاسخی بگذارید