تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

سخنگو و رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: در شرایط کنونی ضرورتی برای انجام سفرهای خارجی از مجموعه شهرداری برای شرکت در کنفرانس سالانه شهرهای خلاق یونسکو نیست.

فاطمه شیرزاد غروب دوشنبه در نود و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در بررسی لایحه ارسالی از سوی شهرداری برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس سالانه شهرهای خلاق یونسکو افزود: به جای اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای سفر به شهر خلاق خوراک، برای زیرساخت های شهر خلاق در رشت هزینه شود.
وی اظهار داشت: مخالف سفرهای خارجی که بتواند دستاورد خوبی برای شهرمان داشته باشد، نیستم اما طی دو سال گذشته، برنامه مدونی در زمینه شهر خلاق خوراک ندیده ایم.
فرهام زاهد از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این باره بیان داشت: بایستی به این سئوال ها پاسخ داده شود که در زمینه شهر خلاق و خوراک چه اقداماتی انجام گرفته و این که چه اقداماتی بایستی برای نگه داشتن این برند در سال های دیگر، انجام دهیم.
بهراد زاکری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: هیچ دستاوردی از شهر خلاق خوراک طی چند سال گذشته مشاهده نکردیم، با اعزام افراد از مجموعه شهرداری رشت برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس سالانه شهرهای خلاق یونسکو مخالفم.
محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این باره بیان داشت: شهر خلاق خوراک و شهر رشت در یونسکو به تصویب رسیده، انتقادات زیادی می شود، این انتقادات قابل تامل است و بایستی پاسخ داده شود اما پاسخ دادن تنها با گفتن نیست بایستی همراه با برنامه برای رفع نگرانی ها باشد.
در پایان لایحه شرکت در سیزدهمین کنفرانس سالانه شهرهای خلاق یونسکو از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ خرداد رای نیاورد و به صورت عادی به کمیسیون های مربوطه منتقل شد.
سیدامیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در نود و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا در دو هفته گذشته بیان داشت: شهرداری رشت در انتظار حضور شهردار با صدور ابلاغ از سوی وزارت کشور است.
ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای اعضای شورا به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب شده که بایستی به تایید وزارت کشور برسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت، ۱۱ عضو دارد.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

print

پاسخی بگذارید