تاریخ: ۶:۵۳ :: ۱۳۹۶/۱۱/۰۱

با مصوبه کمیسیون تلفیق، سقف جدید معافیت مالیاتی حقوق کارمندان در سال ۹۷ تعیین شد.

بر اساس بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب شده در کمیسیون تلفیق، مرتبط با موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های  مستقیم در سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان  ۲۷ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که طبق ماده واحده لایحه دولت سقف معافیت مالیاتی ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن، در سال آینده مبلغ دویست و چهل میلیون ریال (۲ میلیون تومان در ماه) تعیین شده بود. (متن تبصره ۶  لایحه دولت در ادامه قابل مشاهده است)

 

به این ترتیب در صورت تصویب مجلس به سقف معافیت مالیاتی سال آینده،   ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزوده خواهد شد. مصوبه کمیسیون تلفیق در ادامه قابل مشاهده است.

 

همچنین سقف معافیت مالیاتی اشخاص مربوط به ماده ۱۰۱ (مالیات بر درآمد مشاغل) نیز از ۱۸ میلیون تومان به ۲۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

گفتنی است، اواسط دی ماه سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص مصوبات مربوط به تبصره ۶ لایحه گفته بود، در تبصره ۶ به چند نکته اشاره شد که مهم ترین آن نکته‌ای درباره سقف معافیت مالیات حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بخش خصوصی بود که مقرر شد در حد سقف مالیات در سال گذشته باشد.

بر این مبنا برای کارمندان دولت در حد ۲۴ میلیون تومان سقف معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد که بر اساس آن برای هر ماه ۲ میلیون تومان خواهد بود و برای بخش خصوصی که حدود ۴ میلیون نفر را شامل می‌شوند ۱۸ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شد که این رقم امکان دارد به نفع کارمندان دولت تعدیل شود.

افزون بر این، در ماده ۸۴ قانون مالیات های  مستقیم آمده، تا میزان شصت برابر حداقل حقوق مبنای جدول حقوق موضوع ماده یک قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق کلیه حقوق بگیران از جمله کارگران مشمول قانون کار، از یک یا چند منبع، از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید