گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
سه هزار بسته سیگار قاچاق در نواحی مرزی گنبدکاووس کشف شد

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان اعلام کرد که تعداد دو هزار و ۹۳۰ بسته انواع سیگار قاچاق (معادل ۵۸ هزار و ۶۰۰ نخ) در نواحی مرزی شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانیگفت: بخشی از این سیگارها معادل ۲۳۰ بسته روز گذشته در ایستگاه پست کنترل و مراقبت مرزی اینچه برون از سه تبعه کشور ترکمنستان که قصد عبور زمینی به کشورشان را داشتند، کشف و ضبط شد.

وی افزود: به دلیل پایین بودن ارزش ریالی سیگارهای همراه هر یک از سه تبعه ترکمنستانی که کمتر از ۱۰ میلیون ریال بود، متخلفان آزاد اما سیگارهای قاچاق آنان، ضبط شد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: ۲۷۰۰ بسته سیگار قاچاق دیگر معادل ۵۴ هزار نخ نیز روز سه شنبه ۲۱ خرداد از فردی ۲۶ ساله که بدون مجوز قانونی و با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به توزیع و بخش سیگارها در دهستان مرزی کرند گنبدکاووس می‌کرد، با هماهنگی و دستور مرجع قضایی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد سیگار، مقدار ۴۲ کیلوگرم ناس و ۴۰ بسته تنباکو قاچاق نیز از خودروی متهم کشف و ضبط شد، تصریح کرد: متهم که خودروی او نیز توقیف شده، با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از دستگیری دو سارقی که اقدام به سرقت ۴۰۰ کیلوگرم خوراک دام طیور (دانه مرغی) از انبار یکی از اهالی روستای “قره ماخر” بخش داشلی برون گنبدکاووس کرده بودند، خبر داد و گفت: مواد سرقتی که با یک دستگاه خودروی پراید در حال حمل بود در سه راهی روستای آق بند شناسایی و کشف شد.

سرهنگ سراوانی افزود: سارقان که خودروی آنان نیز با هماهنگی و دستور مقام قضایی توقیف شد، با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی از کشف یک رأس لاشه گوساله تلف شده توسط مأموران گروهان مرزی داشلی برون گنبدکاووس نیز خبر داد و گفت: این لاشه که با یک دستگاه خودروی پراید درحال حمل از کرند به گنبدکاووس بود، توسط مأموران مرزبانی شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ سراوانی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی گنبدکاووس تلف شدن گوساله قبل از ذبح آن را تأیید کردند، اضافه کرد: لاشه کشف شده به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در چرخه مصرف، در اختیار دامپزشکی قرار گرفته و دو متخلف این موضوع نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

print

پاسخی بگذارید