تاریخ: ۱۳:۵۹ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
شرایط اخذ تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز واحد مسکونی

بانک مسکن شرایط دریافت تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز واحد مسکونی را برای متقاضیان این نوع تسهیلات اعلام کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این تسهیلات با هدف متنوع سازی سبد تسهیلاتی و در پی درخواست مشتریان بانک تعریف و طراحی شده است تا امکان تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام و مصرفی شدن آنها برای خانوارها فراهم بیاید.

مطابق شرایط در نظر گرفته شده برای تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز واحد مسکونی، افرادی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که ساختمان مسکونی محل استقرار واحد آنها یا خود واحد مسکونی مالک متقاضی تسهیلات، دارای یکی از نواقص ساختمانی زیر یا نیازمند یکی از اقدامات زیر برای تکمیل باشد: حفر چاه، نقاشی و کاغذ دیواری، خرید انشعابات، محوطه سازی، نرده و حفاظ، کابینت، لوازم بهداشتی و شیرآلات، درب پارکینگ و انباری ها، آیفون تصویری، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، نصب موکت، پارکت و لمینت، کلید و پریز، درهای چوبی، فرش کف پیلوت و زیرزمین، کولر، آسانسور، سیستم اعلام و اطفای حریق، تجهیز موتورخانه، ژنراتور برق اضطراری، سیستم مدیریت ساختمان، سقف کاذب پارکینگ و نماکاری.

چنانچه ساختمانی دارای شرایطی متفاوت از مصادیق فوق باشد، امکان استفاده از این تسهیلات برای تکمیل آن وجود ندارد.

متقاضیان استفاده از تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز واحد مسکونی باید بعد از ارایه تقاضای کتبی به شعب بانک مسکن، مدارک هویتی و همچنین مدارک مالکیت را نیز به همراه نسخه پروانه ساختمانی ارایه کنند.

سقف تسهیلات قابل پرداخت به ازای هر واحد مسکونی، مدت قرارداد، نرخ سود و همچنین وثایق قابل قبول در چارچوب سیاست های اعتباری سالیانه بانک مسکن تعیین و ابلاغ می شود.این تسهیلات صرفاً به مالک عرصه پرداخت می‌شود.

با توجه به رشد قیمت مسکن طی دو سه سال گذشته در شهرهای مختلف کشور و همچنین تورم بالا در بخش مسکن، خانوارها ترجیح می دهند اقدام به بازسازی کنند. سازنده ها نیز در مواجهه با رشد هزینه ساخت، با کمبود منابع نقد برای تکمیل ساختمان ها روبرو هستند. این تسهیلات بانک مسکن می تواند به هر دو گروه پاسخ بدهد و ثمره آن، افزایش نسبی عرضه واحد مسکونی تکمیل شده به بازار خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید