گروه: آرشیو
تاریخ: ۱۴:۴۳ :: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶

سخنگوی شرکت نروژی سگا انرژی اعلام کرد بدون شک به اجرای طرح های خود در ایران ادامه می دهیم و هیچ رخدادی ، مانع از اجرای این تصمیم نخواهد شد.

روز سه شنبه شرکت های نروژی و ایرانی قرارداد 2 میلیارد یورویی برای تولید 2 گیگاوات انرژی خورشیدی امضا کردند.
این قرار داد شامگاه سه شنبه، توسط «جان اریک ویکاسا» مدیرعامل سگا انرژی نروژ و «مجید شهرستانی» مدیرعامل شرکت امین انرژی و با حضور «لارنس نوردرم» سفیر نروژ در محل سفارت نروژ در تهران به امضا رسید.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت نروژی سگا انرژی روز سه شنبه تنها چند روز پس از اعلام سیاست مبارزه طلبانه تر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به تهران، یک قرارداد 2 میلیارد و 500 میلیون یورویی (2 میلیارد و 940 میلیون دلاری) با ایران برای ساخت چند واحد نیروگاه برق خورشیدی در این کشور بسته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، توافقنامه اولیه سگانرژی با شرکت دولتی توسعه انرژی امین ایران، آخرین مورد از شمار زیادی از قراردادهای شرکت های خارجی با این کشور از هنگام لغو تحریم های بین المللی در سال 2016 پس از موافقت تهران با محدود کردن برنامه هسته ای خود به شمار می رود.
رونه هالند سخنگوی سگاانرژی گفت: هر چند ما اندکی درباره اقدامات ترامپ نگران و به شدت طرفدار توافق هسته ای هستیم، اما به رغم اقدامات ترامپ، حتما و بدون شک به اجرای طرح هایمان در ایران ادامه خواهیم داد و هیچ رخدادی، این تصمیم ما را تغییر نخواهد داد.
ترامپ روز جمعه (21 مهر ماه) اعلان کرد که توافق هسته ای 2015 را که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما سلف وی به دست آمده است، تائید نخواهد کرد و سرنوشت آن را به دست کنگره ایالات متحده می سپارد که ممکن است برای ایجاد تغییراتی در آن تلاش کند یا تحریم هایی را که قبلا بر ایران اعمال شده بود، دوباره از سرگیرد.
هالند افزود: این توافقنامه که هنوز به نهایی شدن ضمانت نامه های اقتصادی تهران بستگی دارد، شامل ساخت نیروگاه با ظرفیت تولید برق 2 گیگاوات در مدت چهار تا پنج سال می شود. سگاانرژی برای تامین مالی ابن طرح به بانک ها، صندوق های بازنشستگی و ضمانت های صادراتی دولتی نروژ وابسته خواهد بود و قصد دارد سرمایه گذاری خود را در این طرح از طریق یک توافق 25 ساله در باره بر قیمت های برق، بازگرداند.
رویترز می افزاید: شرکت های سگا و سولیتک لیتوانی، صفحه های خورشیدی این طرح را خواهند ساخت و بیشتر بقیه تجهیزات آن از شرکت دلتا الکتروینکز تایوان تامین خواهد شد.
هالند در باره شرکت دلتا الکترونیکز گفت: آنها همه تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی مانند اینورترها را تامین خواهد کرد.
وی افزود: طرح نهایی، ساخت تاسیساتی در ایران برای تولید و ساخت صفحه های خورشیدی است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید