تاریخ: ۰:۰۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
شهرستان های سیاهکل و رودبار به هم وصل می شوند

بخشدار دیلمان گفت: با آسفالت جاده مسیر اسطلخ کوه به آسیابر ، بخش خورگام شهرستان رودبار به حوزه دیلمان در شهرستان سیاهکل وصل می شود.

به گزارش اقتصادشمال، بهرام آریامنش  افزود: زیرسازی (تثبیت بستر) جاده دیلمان ، آسیابر و اسطلخ کوه در حوزه دو شهرستان رودبار و سیاهکل به طول ۱۴و نیم کیلومتر حدود ۸۰درصد انجام شده که بزودی تثبیت بستر این مسیر به اتمام می رسد و آسفالت این دو محور آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت پروژه محور دیلمان به آسیابر و اسطلخ کوه توسط اداره راه و شهرسازی سیاهکل در حال انجام است ، خاطرنشان کرد: این محور ۴۵میلیارد ریال اعتبار دارد که پیمانکار در حال زیرسازی است و با کامل شدن آن در یک ماه آینده ، آسفالت این مسیر نیز شروع می شود.
وی اظهار داشت: عملیات تثبیت بستر مسیر دیلمان به آسیابر در این محور نیز به طول هفت و نیم کیلومتر طی دو هفته آینده اتمام می رسد و دو ونیم کیلومتر آن از محور دیلمان تا باباولی نیز آسفالت شده و پس از انجام زیر سازی آسفالت بقیه آن هم شروع خواهدشد.
بخشدار دیلمان گفت: تثبیت بستر محور اسپیلی به کارخانه سیمان نیز در بخش دیلمان با همکاری کارخانه سیمان سبز دیلمان در حال انجام است و زیرسازی هفت کیلومتر آن شروع شده که تا یک ماه آینده نیز اسفالت آن به اتمام می رسد.
آریامنش افزود: محور اسپیلی به کارخانه سیمان به طول حدود ۱۵کیلومتر دارای ۶۵میلیارد ریال اعتبار است و زیرسازی آن توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان سیاهکل در حال انجام است و هشت کیلومتر آن در سال گذشته اسفالت شده بود.
وی اظهارداشت: تامین سیمان آسفالت این محور را کارخانه سیمان بر عهده گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: دیواره سازی منطقه رانشی لاریخانی در محور سیاهکل به دیلمان با اعتبار ۶۵میلیارد ریال از دیگر طرح های عمرانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان سیاهکل است که در بخش دیلمان در حال اجراست.
به گفته آریامنش این دیواره سازی حدود ۵۰متر در حال انجام است و تابستان امسال به اتمام می رسد.
وی تصریح کرد: با آسفالت جاده اسپیلی به کارخانه سیمان در تابستان امسال مشکلات ناشی از گرد و خاک و آلودگی هوا که با تردد خودروهای سنگین برای روستاییان اطراف ایجاد می شد رفع خواهد شد .
بخش کوهستانی دیلمان با ۱۰۱ روستا و ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شهر سیاهکل قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری استان محسوب می شود ولی از نظر راه های ارتباطی به دلیل سنگلاخی بودن و خاک فراوان تاکنون شرایط مناسبی نداشته است.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید