گروه: فرهنگی
تاریخ: ۱۴:۵۵ :: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

مشاور وزیر و رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور ٣۶٠ هزار کد شامد برای فعالان فضای مجازی در کشور خبرداد.

سید مرتضی موسویان در جمع مدیران و فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استان سمنان، با اشاره به لزوم دریافت این کد شناسایی از سوی فعالان فضای مجازی اظهار کرد: شامد یک کد منحصر به فرد است که معرف فعالان فضای دیجیتال بوده و در واقع فعالان این فضا از طریق آن شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال ١٣٩۴ شورای عالی فضای مجازی، ایجاد فضای سالم، مفید و ایمن باید در کشور عملیاتی شود، تصریح کرد: از نظر این وزارت‌خانه فضا، محتوا و بسترهای دارای کد شامد سالم، مفید و ایمن است و آنهایی که فاقد کد شامد هستند فعالیت آنها از نظر ما غیررسمی و تخلف است.

وی با اشاره به تلاش وزارتخانه برای توسعه نظارت‌های عمومی گفت: کد شامد سبب می‌شود مردم خود نظارت بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند .

موسویان با استقبال از ایجاد انجمن فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در استان سمنان افزود: ضرورت ایجاد این انجمن‌ها احساس می شود و این مرکز پیش‌نویس آیین نامه‌ای را در دست تدوین دارد تا بر اساس آن در استان‌ها شورایی در این ارتباط با ریاست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تشکیل شود.

مشاور وزیر ارشاد اسلامی ادامه داد: این شوراها با حضور سایر مدیران مرتبط با هدف نظارت و تحقق فضای سالم، مفید و ایمن در استان‌های مختلف تشکیل خواهد شد و از این طریق ارتباطی بین مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی. فعالان فضای مجازی و مردم ایجاد خواهد شد .

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری اینترنت و فضای مجازی در جهان به بیان تاثیر شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر پرداخت و افزود: در دنیا تنها دو کشور آمریکا و چین دارای شبکه‌های اطلاعات ملی هستند.

موسویان با تاکید بر اینکه تحقق شبکه ملی اطلاعات در کشور از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: رسانه‌های سنتی در حال حاضر از رسانه‌های مدرن شکست خورده‌اند و امروز کسانی دست بالا را دارند که در فضای مجازی موج‌آفرینی می‌کنند.

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بر توسعه آموزش سواد رسانه ای در کشور تاکید کرد و گفت: برای مقابله با موج رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای را در کشور ارتقاء دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست به تاثیرگذاری فعالان فضای مجازی در حوادث و رویدادهای مختلف اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر هوشیاری و آگاهی فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی توطئه‌های دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

محمدرضا سوقندی افزود: دشمنان انقلاب در حوادث اخیر به فضای مجازی دل بسته بودند تا به هویت و استقلال ایران اسلامی ضربه بزنند که آگاهی و درایت فعالان این فضا این توطئه را نقش بر آب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ایجاد انجمن فعالان و مدیران شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار در کشور در این استان را نشان از آگاهی فعالان این شبکه‌ها دانست و تاکید کرد: به دلیل نقش بسیار سازنده فضای مجازی در حوادث و برنامه‌های مختلف مسوولان به سراغ مدیران و فعالان این فضا می‌آیند.

منبع:ایسنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید