گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۷:۲۹ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
صادرات یک هزار میلیارد تومان محصولات باغی از مازندران

مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۲ برابری صادرات محصولات باغی مازندران در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ از افزایش ارزش صادرات محصولات باغی به یک هزار میلیارد تومان خبر داد.

هادی ایزدی امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته میزان صادرات محصولات باغی استان مازندران ۲۰۰ هزارتن بوده است این در حالی است که این میزان صادرات در سال ۹۷ تنها یک صد هزارتن بود.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ هزار تن محصولات صادراتی باغی  ۷۵ درصد مرکبات و ۲۵ درصد کیوی بود که به کشورهای روسیه، عراق، هند، عمان،  قطر، کشورهای حاشیه دریای خزر و افغانستان صادر شد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: مازندران با داشتن ۱۵۰ هزار سطح زیر کشت باغی، رتبه نخست میزان تولید محصولات باغی کشور را دارد.

ایزدی امیری خاطر نشان کرد: در این راستا با تولید حدود ۳ میلیون تن مرکبات و کیوی در ۱۲۰ هزار هکتار سطح باغ مرکبات و کیوی مازندران ، بیش از نیمی از تولید این ۲ محصول در کشور را به عهده دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی پایانه صادراتی میوه استان و همچنین مدرن سازی واحدهای سورتینگ موجود، شاهد افزایش صادرات محصولات باغی در سال زراعی امسال باشیم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران گفت:  در حال حاضر ۲۵ درصد باغ های مازندران در اراضی شیب دار قرار دارند که بیش از ۵۰ درصد از این باغ ها مجهز به سیستم قطره ای می باشند.

ایزدی امیری همچنین از پرداخت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی و عشایری به ۶۰ طرح گلخانه ای در سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد:  همچنین ۴۵ طرح گلخانه ای به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیز با عقد قرارداد در بانک کشاورزی ، منتظر دریافت مبالغ تسهیلات هستند.

در حال حاضر استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود ۷ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه ۷ درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

print

پاسخی بگذارید