تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عملیات ساخت کنارگذر میدان گیل لاهیجان آغاز شد

طرح تقاطع غیر همسطح میدان گیل لاهیجان در محور رشت به لنگرود پس از چند سال وقفه طی مراسمی با پیمانکار جدید آغاز شد.

فرماندار شهرستان لاهیجان در این مراسم در محل اجرای این طرح گفت: این طرح یکی از طرح‌های ضروری شهرستان لاهیجان محسوب می‌شود که به دلیل قرار گرفتن در محور گیلان به مازندران مشکلات ترافیکی بویژه در ایام تعطیلات را برای بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه رفع می کند.

سیداسماعیل میرغضنفری افزود: اراده جدی مسئوولان شهرستان لاهیجان با همکاری هم بر اجرا و پیگیری این طرح است تا در کمترین زمان به پایان برسد که این کار همت و همراهی همه مسئولان از جمله استانداری، نماینده مردم، امام جمعه و شهرداری لاهیجان را می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز درباره ساخت این تقاطع غیر همسطح اظهار داشت: طرح کنارگذر لاهیجان (گیل) در راستای طرح چهارخطه کردن محور انزلی تا بهشهر به عنوان یک طرح سراسری از حدود ۲۰ سال پیش در مسیر رشت به سمت چابکسر در قالب طرح ۲۰۴۲ در حال اجرا است.

ماکان پدرام افزود: این طرح بصورت سالیانه تعریف شده است وهر سال بنا بر ضرورت‌ها کنارگذرهای مختفی مانند کنارگذر انزلی، آستانه اشرفیه و لنگرود برای آن اولویت بندی می شود که با توجه به اولویت‌های مختلف تاکنون اقدام شده و بعضی طرح های این محور در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیکی که در میدان گیل لاهیجان ایجاد می شود و با توجه به وضع موجود آن، مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیدند که این طرح باید بصورت تقاطع غیرهمسطح ساخته شود تا ترافیک در این محور آزاد شود.

وی یادآورشد: پیمانکار قبلی بخشی از کار و آزاد سازی در این مسیر را انجام داد و وزارتخانه به این نتیجه رسید که با توجه به کندی کار پیمانکار، مناقصه جدیدی برگزار شود که پیمانکاران درآن مناقصه جدید شرکت کردند و پیمانکار آن مشخص شد و امروز بازگشایی آن به نام شرکت گیل پوشش که این طرح را ادامه خواهد داد انجام شد تا شرایطی فراهم شود که در کوتاهترین زمان ممکن این پل ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در ساخت این تقاطع غیر همسطح تلاش می شود تا مسئولان شهرستان بیشتر کمک کنند تا تبعات اجتماعی و ارزیابی آن حل شود.

وی در باره دیگر طرح‌های منطقه شرق گیلان اظهارداشت: از ۹کیلومترطرح محور بازکیاگوراب لاهیجان به سیاهکل حدود هفت کیلومترباید امسال اجرایی شود که پاکت مناقصه سه کیلومتر آن در هفته آینده بازگشایی می‌شود تا نسبت به آن تعیین تکلیف شده و پیمانکار این محور هم تا دو ماه آینده شروع به کار کند.

وی اضافه کرد: در محور سنگر به سیاهکل نیز از چهار کیلومترباقی مانده، دو و نیم کیلومترآزاد سازی نداشت که با توجه به اینکه اسنادش قبلاً تهیه شده بود ظرف یک ماه گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان برای آزاد سازی محور به مردم و پیمانکار پرداخت شد و شرکت گیل پوشش هم پیمانکار محور سنگر به سیاهکل انتخاب شده است.

تقاطع غیر همسطح میدان گیل لاهیجان ۱۷ پایه (ستون) و ۲۳۶ شمع به عمق ۳۰ متر زیر زمین دارد و یکی از طرح‌های بزرگ راه و شهرسازی در شرق گیلان بشمار می‌رود، این کنارگذر به طول ۴۵۲ متر و در ۲ باند رفت و برگشت از سال ۹۴ آغاز شده است که تاکنون توقف و کندی کار با تغییر چند پیمانکار نارضایتی مردم و مسوولان شهرستان لاهیجان را در پی داشته است.

در اسفند سال ۹۵ این طرح پس از یک سال توقف به پیمانکار واگذار شد ولی پس از مدتی دوباره طرح در اسفند ۹۷ پیمانکار خلع ید و مراحل واگذاری به پیمانکار جدید آغازشد.

print

پاسخی بگذارید