تاریخ: ۲۳:۴۱ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
غرامت ۵ هزار کشاورز سیل زده گلستانی آماده پرداخت است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که با تصویب کارگروه استانی، غرامت سیل به ۵ هزار و ۱۸ کشاورز سیل زده آماده پرداخت است.

آمنه جمشیدی رودباری اظهار داشت: از این تعداد، چهار هزار و ۹۷۶ پرونده زراعی و باغی، ۳۲ پرونده در بخش امور دام و طیور و یک پرونده آبزی پروری با ارزش مجموع ۵۴۵ میلیارد ریال است که طبق مصوبه هیات وزیران ۵۰ درصد این خسارت به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی افزود: طبق مصوبه فروردین ماه هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت انجام خواهد شد.
به گفته جشمیدی رودباری از اردیبهشت امسال تاکنون هفت نشست کارگروه استانی پرداخت غرامت سیل در بخش کشاورزی گلستان تشکیل و ۵۲ هزار هکتار از زمین های خسارت دیده برآورد اعتبار شد.
وی افزود: دولت تاکنون ۲۳۵ میلیارد ریال از خسارت کشاورزان گلستان را به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: علاوه بر دریافت کمک بلاعوض، کشاورزان خسارت دیده از سیل می توانند در صورت تمایل و برای جبران ضررهای سیل از وام بلند مدت با بهره کم نیز استفاده کنند.
جشمیدی رودباری پیشتر به ایرنا اعلام کرده بود که طبق برآورد اولیه ۱۸ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان در سیل اخیر بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.
خسارت بخش های گوناگون کشاورزی گلستان در سیل اخیر ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
بارش شدید باران، طوفان، جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال گلستان موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از استان شد و خسارت های زیادی به بخش های گوناگون وارد کرد.

print

پاسخی بگذارید