گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۰۸ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
فرماندار: بستر جهش تولید در منطقه ویژه اقتصادی آستارا فراهم شود

فرماندار آستارا گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیازمند جهش تولید است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان و دستگاه های متولی باید همکاری کنند.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های سال جهش تولید در فرمانداری آستارا اظهار کرد: سرمایه گذاری و تولید در منطقه ویژه اقتصادی و صادرات از طریق مرزهای ریلی، زمینی و دریایی در سال جاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برخی از قوانین در حوزه های اقتصادی باید اصلاح شوند و همکاری اداره های متولی در زمینه جهش تولید امری ضروری است.

وی ادامه داد: تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی رونق تولید داخلی است و با بهره مندی از ظرفیت های داخلی می توان بسترهای توسعه را در این شهرستان فراهم کرد و باعث افزایش درآمد، اشتغال و امید به زندگی شد.

رستم زاد اظهار کرد: شناسایی موانع سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد در دستور کار دستگاه های اجرایی است و با تعامل و مدیریت مبتنی بر ابتکار و دانش روز، می توان آنها را برطرف کرد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند و متاسفانه با بی اطلاعی از قوانین یا هدایت نادرست برخی مسئولان، از این کار منصرف می شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان آستارا مانند بسیاری از مناطق دیگر با محدودیت اراضی برای اجرای طرح ها مواجه هستیم و مسئولان باید در واگذاری زمین به سرمایه گذاران، توجیه اقتصادی آنها را مد نظر داشته باشند.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت،  زمینه جهش تولید را در واحدهای صنعتی این شهرستان فراهم کند.

شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در آن فعال است.

print

پاسخی بگذارید