تاریخ: ۳:۵۹ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

بر اساس موضوع ماده ۲۲ و ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قیمت خرده‌ فروشی سیگار در سال جاری تشریح شد.

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه‌های کاشف محصولات دخانی در هنگام تنظیم صورتجلسه کشف این محصولات موظف هستند ارزش محموله‌های مربوطه را قید کنند که بر همین اساس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در ابتدای هر سال با توجه به هماهنگی به عمل آمده با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به تنظیم و ابلاغ فهرست قیمت محصولات دخانی به دستگاه‌های ذیربط می‌کنند.

بنابراین هر ساله قیمت مربوط به خرده‌فروشی محصول دخانی بررسی و فهرست می‌شود تا به کلیه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده و بر همین اساس ارزش کالاهای مکشوفه در صورتجلسات قید شود. قیمت هر نخ سیگار موجود در بازار از حدود ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است و کلیه محصولات دخانی عرضه شده در سطح بازار باید قیمت خرده‌فروشی تعیین شده‌ای را داشته باشند.

در جدول ذیل هر کارتن سیگار معادل ۵۰ قراصه (باکس) – هر قراصه معادل ۱۰ بسته – و هر بسته معادل ۲۰ نخ سیگارت است. همچنین ارزش “سایر” جهت جلوگیری از قاچاق برندهای متفاوت و متعدد در سطح کشور به میزان حداکثر قیمت موجود در این فهرست در نظر گرفته شده است.

بر اساس جدولی که در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته است، برای مشاهده قیمت خرده‌فروشی سیگار بر اساس موضوع ماده ۲۲ و ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز “اینجا” کلیک کنید.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید