تاریخ: ۲۱:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۲

حدود ۹۰ کیلومتر از انهار ، کانال‌های اصلی و زهکش‌ها در دو شهرستان فومن و شفت واقع در غرب استان گیلان لایروبی شد.

محبوب خیرخواه مدیر منابع آب شهرستان های فومن و شفت عصر سه شنبه به ایرنا گفت : در راستای خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان در فصل زراعی ۹۸-۹۷ نسبت به لایروبی حدود ۹۰ کیلومتر از انهار ، کانال های اصلی و زهکش ها در دو شهرستان که دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی شایکاری هستند، اقدام کردیم.

وی افزود : همچنین در فصل زراعی جاری ترمیم، بازسازی و آبگذاری ۶۰ مورد از سردهنه های سنتی در دو شهرستان فومن و شفت انجام گرفته است.

خیرخواه ادامه داد : با عنایت به اینکه در سیلاب‌های سال گذشته اکثر سردهنه ها دچار تخریب و آسیب شده اند، با تلاش شبانه روزی و استفاده از ادوات و ماشین آلات سنگین و بهره گیری از خدمات پیمانکاران که در قالب شیوه نامه ابلاغی از استانداری در منطقه فعالیت داشته اند،  نسبت به احیاء، ترمیم و آبگذاری سردهنه های اصلی از جمله سونگ، خانم جوب، شیرتر و … اقدام کرده ایم.

خیرخواه به تعمیرات ، بازسازی و تأمین اقلام اساسی از جمله دریچه های تنظیم آب ، لوله اتصالات، الکتروپمپ ۱۱ حلقه چاه کشاورزی و هشت باب ایستگاه پمپاژ در دو شهرستان بمنظور آبرسانی مطلوب به اراضی شالیزاری در فصل آبیاری سال جاری اشاره و اضافه کرد: عملیات برداشت محصول در بیشتر مناطق  شهرستان های یادشده در حال انجام است.

شهرستان های فومن و شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارند.

print

پاسخی بگذارید