گروه: اجتماعی
تاریخ: ۵:۵۳ :: ۱۳۹۶/۰۷/۲۲

مردم مازندران حدود شش میلیارد تومان درشش‌ماهه نخست امسال زکات پرداخت کردند و این میزان زکات جمع‌آوری‌شده به‌منظور رفع مشکلات محرومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه شورای زکات استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه مازندران برگزارشده بود از عملکرد این نهاد در بخش زکات گزارشی ارائه کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ رضا نوروزی، مدیرکل کمیته امداد مازندران بابیان اینکه مردم استان حدود شش میلیارد تومان در شش‌ماهه نخست امسال زکات پرداخت کردند، گفت: این میزان زکات جمع‌آوری‌شده به‌منظور رفع مشکلات محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همکاری مطلوبی با کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان دارند، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های، تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه همچنین در بخش حمایتی برای مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

وی بابیان اینکه بیشتر وجوهات و اجناس جمع‌آوری‌شده، با عنوان زکات حمایتی برای مسکن، جهیزیه، درمان و معیشت نیازمندان، هزینه شد، ادامه داد: پرداخت زکات یک واجب شرعی است و همه باید در حیطه مسئولیت خود برای ترویج فرهنگ زکات تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام‌جمعه و فرماندار ازجمله برنامه‌های جمع‌آوری زکات است.

نوروزی با تقدیر از همکاری و همراهی مردم خیر ونوعدوست مازندران، افزود: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند با شماره‌گیری آنی #5*5*011*8877*با تلفن همراه و واردکردن مبلغ موردنظر زکات خود را پرداخت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران هم در این جلسه بابیان اینکه باید بتوانیم از فرهنگ زکات، عمومی‌تر و بهتر استفاده کنیم، افزود: زکات ریشه عمیق دارد و می‌توان با آن فقر را زدود و جامعه‌ای سالم به وجود آورد.
آیت‌الله طبرسی با اشاره به اهمیت زکات، گفت: کمیته امداد یکی از بهترین یادگارهای امام (ره) است و عملی که شورای زکات انجام می‌دهد کاری مقدس است و می‌تواند بخشی از گره‌های کور فقر در جامعه را بردارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش زکات مستحبی اقدامات مطلوبی در مازندران صورت گرفت، افزود: مصرف زکات برای رفع محرومیت‌ها و عمران مناطق محروم، شکوفایی را در جامعه به همراه دارد.

آیت‌الله طبرسی به نقش صداوسیما در ترویج زکات اشاره کرد و گفت: باید عرصه زکات را فعالتر کرد و صداوسیما می‌تواند با ساخت برنامه‌های مختلف مردم را به پرداخت زکات تشویق کند.

print

پاسخی بگذارید