تاریخ: ۱۵:۰۴ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
محصول برنج در شهرستان لاهیجان ۱۰درصد افزایش دارد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان گفت:برداشت محصول شلتوک از شالیزارهای شهرستان لاهیجان ۱۰درصد افزایش دارد.

به گزارش  اقتصاد گستر شمال ،گودرز کمالپور  اظهار داشت:با توجه به شرایط آب و هوایی  امسال  پیش بینی می شود که برداشت شلتوک از شالیزارهای این شهرستان  حدود ۱۰درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۳هزار و ۸۱۶هکتار اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان تاکنون ۹۲درصد شالی مزارع این شهرستان برداشت شده است و پیش بینی می شود تا پایان دهه نخست شهریور این برداشت به اتمام  برسد.

وی افزود :امسال این شهرستان از نظر شرایط آب و هوا و ذخیره آبیاری سال خوبی داشت گرچه بارندگی های  مرداد ماه برداشت محصول را برای برخی از شالیکاران  به دلیل خوابیدگی خوشه های برنج  سخت کرد اما  به دلیل کوتاه بودن بارندگی ها خسارت چندانی به محصول در برنداشت و کشاورزان در شرایط آفتابی و مناسب توانستند برخلاف بسیاری از سال های گذشته محصول خود را درو و جمع آوری کنند.

کمالپور  یادآور شد: رقم هاشمی  همچون سال های گذشته بیشترین محصول برنج مزارع شهرستان را تشکیل می دهند و  بعد از آن رقم برنج علی کاظمی  قرار دارد و سایر رقم ها مانند گیلانه مقدارش بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه چندسالی است که  بذرهای گواهی شده هاشمی بین شالیکاران توزیع می شود افزود: در فصل زراعی جاری نیز ۱۱۶تن بذر گواهی شده هاشمی در بین شالیکاران شهرستان لاهیجان توزیع شد.

لاهیجان شهرستانی کشاورزی و معروف به شهر چای ،ابریشم و برنج  است. لاهیجان ۱۰درصد برنج استان گیلان را تولید می کند و عملکرد شلتوک برنج در  این شهرستان  بیش از چهارهزار کیلوگرم در هر هکتار است .

ایرنا

print

پاسخی بگذارید