تاریخ: ۱۴:۵۴ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۳

لیونل مسی ستاره تیم بارسلونا امروز کفش طلای سال ۲۰۱۷ اروپا را دریافت کرد.

یونل مسی دقایقی پیش در ساختمان قدیمی استرلا دام در بارسلونا کفش طلای چهارم خود را از دستان سوارز دریافت کرد.
 مسی با دریافت چهارمین کفش طلا، به رکورد رونالدو رسید که پیش از این در کسب کفش طلا رکورددار بود. با ۳۷ گلی که مسی در طول فصل گذشته در لالیگا به ثمر رساند، موفق شد عنوان بهترین را از آن خود کند و حالا رقابت ستاره پرتغالی و آرژانتینی وارد بعد جدیدی خواهد شد.
رونمایی رسمی مسی از کفش طلای چهارمش
امروز لوئیس سوارز این عنوان را به مسی اهدا کرد. ستاره اروگوئه ای، در سه سال اخیر، دو بار موفق به کسب این عنوان شده (یک بار با پیراهن لیورپول و یک بار با پیراهن بارسلونا) و به خوبی می‌داند کسب عنوان بهترین گلزن اروپا چقدر دشوار است. تنها سه بازیکن در تاریخ باشگاه بارسلونا توانسته اند به این عنوان دست پیدا کنند که این نشان می‌دهد کفش طلا از چه اهمیت بالایی برخوردار است و چقدر رسیدن به آن دشوار است. رونالدو (۹۷/۹۶)، لوئیس سوارز (۱۶/۱۵) و مسی (۱۳/۱۲، ۱۲/۱۱، ۱۰/۰۹) تا به حال توانسته اند این عنوان را کسب کنند و مسی امسال به چهارمین کفش طلا خواهد رسید.
رونمایی رسمی مسی از کفش طلای چهارمش
در مراسم امروز بسیاری از شخصیت های مشهور ورزشی بارسلونا حضور داشتند. اجرای مراسم نیز  برعهده نشریه مارکا بود.
مسی همراه با همسر و پسراول خود تیاگو وارد مراسم شد و در شروع، کلیپی از گل های مسی برای حضار پخش شد. در ادامه مسی شروع به صحبت کرد و گفت:« همیشه هدفم کمک به تیم و افرادی بوده که در زندگی برایم اهمیت زیادی داشته اند. هر چقدر به تعداد بیشتری بتوانم کمک کنم بهتر خواهد بود.»
رونمایی رسمی مسی از کفش طلای چهارمش
سپس فیلمی تقدیم شده از سوی کودکان سرطانی بیمارستان سنت ژوان دئوی بارسلونا برای مسی پخش شد تا اینکه لوئیس سوارز در میان تشویق شدید حاضران در مراسم، کفش طلا را به مسی تقدیم کرد.
رونمایی رسمی مسی از کفش طلای چهارمش
مسی در ادامه صحبت هایش افزود:« هرگز خودم را یک مهاجم نمی دانم. داخل و بیرون زمین در این سال ها بسیار رشد کرده ام. همیشه سعی در پیشرفت و کمک به تیمم داشته ام. حالا به عنوان بازیکن، بیشتر از همیشه از فوتبال لذت می برم.»
مسی در مورد نیمکت نشینی اش برابر یوونتوس گفت:« شروع بازی از روی نیمکت برای من اتفاقی عادی نیست و لی طبیعی است که مردم شگفت زده شوند. آنها باید بدانند که فصل به فصل شرایط برای بازیکنان سخت تر می شود و همه نیاز به استراحت داریم.»
مسی در مورد بازی حساس مقابل والنسیا گفت:« در شروع فصل هستیم. والنسیا مربی و بازیکنان بزرگی دارد و فصل را عالی شروع کرده اند. آنها حریف دشواری برای ما خواهند بود. انگیزه بالایی برای این بازی داریم و ما هم در شرایط خوبی به این مسابقه رسیده ایم.
print
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید