تاریخ: ۲۱:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۷

باید مشوق ها و تسهیلات بیشتری برای جذب سرمایه گذاران بزرگ به شهرک صنعتی این شهرستان در نظر گرفته شود.

به گزارش اقتصاد شمال فرماندار ماسال در نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان تاکید کرد که باید مشوق ها و تسهیلات بیشتری برای جذب سرمایه گذاران بزرگ به شهرک صنعتی این شهرستان در نظر گرفته شود.

 محمدجواد عامر روز سه شنبه در این نشست با بیان اینکه برخلاف سایر شهرک های صنعتی کشور، شهرک صنعتی ماسال به لحاظ موقعیتی در مکانی بسیار زیبا قرار گرفته، خاطرنشان کرد: می توان از همین مزیت در جهت تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این شهرستان استفاده کرد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از پتانسل های موجود و در نظر گرفتن مشوق جهت جذب سرمایه گذاران، گفت: با توجه به کمتر توسعه یافته بودن این شهرستان باید مزیت ها و تسهیلات بهتری برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.
فرماندار ماسال با اشاره به غیر فعال بودن برخی از کسانی که اقدام به دریافت زمین از شهرک صنعتی کرده اند، افزود: ضمن پی گیری حقوقی جهت فسخ قرارداد این افراد، باید دقت شود تضامین لازم و کافی از افراد متقاضی احداث شرکت اخذ شود تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.
عامر صنعت بسته بندی و برندینگ را فرصتی برای ارائه محصولات سنتی و سوغات شهرستان دانست و افزود: می توانیم بسیاری از تولیدات ماسال را از طریق بسته بندی مناسب، برند سازی و رشد دهیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال های اخیر تولید و اشتغال در سرلوحه برنامه های کشور قرار گرفته ، افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری نیز در نام گذاری سال ها به این موضوع توجه دارند و با در نظر گرفتن توطئه های اقتصادی دشمنان این اهمیت دوچندان می شود.
احمد علی شهیدی با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت و اشتغال، اظهار داشت: با وجو اینکه در بخش تامین امکانات زیربنایی با توجه به افزایش هزینه ها و کاهش منابع ملی و استانی با مشکل مواجه هستیم، اما هنر این است که در زمان سختی بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و ان شاءالله با کمک استاندار و فرمانداران بتوانیم از این برهه حساس عبور کنیم.
وی ارائه تسهیلات ۱۴ درصدی به صنعتگران از محل تبصره ماده ۱۸ را از حمایت های این شرکت برشمرد و افزود: خوشبختانه شهرک صنعتی ماسال به لحاظ امکانات زیرساختی در شرایط مناسبی قرار دارد.
شهیدی با اشاره به لزوم بهبوبود راه دسترسی شهرک صنعتی ماسال، از فرماندار ماسال خواست تا اعتبار لازم جهت بهبود راه دسترسی این شهرک از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین شود.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن ، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید