تاریخ: ۲۲:۴۵ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
معرفی واحد‌های غیرمجاز پرورش اردک به مراجع قضایی

مدیر کل دامپزشکی مازندران از معرفی واحد‌های غیرمجاز پرورش اردک به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران از ضرورت شناسایی واحد‌های پرورش غیرمجاز اردک و سایر ماکیان برای مقابله با بیماری‌های طیور در استان خبر داد و گفت: مدیران شهرستانی باید واحد‌های پرورش غیر مجاز اردک و سایر ماکیان را به عنوان ناقل اصلی برخی از بیماری‌های تنفسی طیور در فصل سرما با اولویت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.

او افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در مازندران در زمینه پرورش صنعتی دام و طیور و وجود دام و طیور سنتی در روستا‌ها و لزوم صیانت و حراست از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش، واحد‌های غیرمجاز انواع ماکیان بالاخص پرورش فصلی اردک در شالیزار‌ها بعنوان خطر جدی محسوب شده و به استناد ماده ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست تا از محصولات پروتئینی بسته بندی شده استفاده کنند و از خرید این نوع محصولات فله که فاقد بسته بندی برچسب دار بوده خودداری کنند.

گلپایگانی به متصدیان پرورش غیرمجاز انواع ماکیان در شالیزار‌ها هشدار داد برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماری‌های طیور از این اقدام غیر قانونی پرهیز کنند.

 

print

پاسخی بگذارید