نگاه اقتصاد شمال به آخرین وضعیت شرکت نکا چوب بانیم قرن سابقه
تاریخ: ۱۵:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

شرکت نکا چوب به عنوان شرکتی با سهامی خاص از جمله واحد های تولیدی است که در زمینه صنایع چوب فعالیت می کرد که به دلیل نبود مواد اولیه به علت عدم برداشت از جنگل با مشکلاتی روبرو شده است .

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،شرکت نکا چوب در سال 48  با هدف تهیه و اجرای طرح های جنگل داری و تاسیس کارخانجات صنایع چوب و بهره برداری ازآن و انجام عملیات بازرگانی در این زمینه تاسیس شد. نداشتن مواد اولیه و فرسودگی دستگاههای این شرکت از جمله مشکلاتی است که در روزهای اخیر این واحد تولیدی را با مشکل مواجه ساخته است در این باره اقتصاد شمال به واکاوی آخرین وضعیت این شرکت پرداخته است ، اما فرزین فردوسی پور مدیر عامل ورئیس هیات مدیره  این شرکت به دلیل کسالت قادر به مصاحبه و ارائه توضیحات در این زمینه نبود و مسئول روابط عمومی این شرکت در گفتگوی اختصاصی با اقتصاد شمال وضع موجود این واحد را تشریح  کرد که در ادامه می خوانیم.

محمد حسین ولی پور مسئول روابط عمومی  شرکت نکا چوب در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شمال با بیان اینکه تعداد 620 کارگر در حال حاضر در مجموعه شرکت نکا چوب مشغول به فعالیت هستند ، افزود: هیچ کارگری از این مجموعه اخراج نشده است و در طی سال های گذشته  افرادی بازنشسته یا باز خرید شده اند .

وی  نبود مواد اولیه  و عدم برداشت چوب را از جمله مشکلات این واحد تولیدی بر شمرد و گفت:چوب مواد اولیه و مورد نیاز این  شرکت است که به دلیل صادر نشدن پروانه بهره برداری  و ممانعت از ورود به جنگل برای برداشت از اسفند ماه سال گذشته،  این کارخانه مواد اولیه ای ندارد  .

ولی پور همچنین فرسودگی دستگاهها را هم از دیگر مشکلات این واحد تولیدی عنوان کردو اظهار داشت: با جذب سرمایه گذار می توان مستهلک بودن دستگاهها را  مرتفع کرد اما سرمایه گذار باید بتواند تولید داشته باشد که اکنون با نبود مواد اولیه این امکان برای شرکت مهیا نیست.

مسئول روابط عمومی شرکت نکا چوب یکی از راهکارهای موجود برای رفع مشکلات این شرکت را اجازه استفاده از  درختان شکسته و بر زمین افتاده دانست و ادامه داد: بیش از 600 کارگر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول هستند که با رسیدگی به مشکلات این واحد می توان آینده شغلی آنان را تامین واز بروز مشکلات بیشتر برای شرکت و  کارگران  جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: به دلیل نبود مواد اولیه برای شرکت نیروهای آن به صورت نیروهای حفاظتی به عنوان حافظان منابع طبیعی مشغول به کار هستند که حقوق خود را از اداره کل منابع طبیعی دریافت می کنند .

ولی پور به گذشته پررونق نکا چوب اشاره و خاطر نشان کرد: این شرکت با تولید محصولات با کیفیت چوبی از جمله «در» بازار خوبی در کشور داشت و علاوه بر صادرات به حدود 30شهر کشور محصول ارسال می کرد.

مسئول روابط عمومی شرکت نکا چوب توجه بیش از پیش مسئولان به این واحد تولیدی را خواستار شدو خاطر نشان کرد: تمامی کارکنان و کارگران این واحد وفادار به نظام هستند و امیدوارند وضعیت این شرکت همواره مورد توجه مسئولان باشد.

print

پاسخی بگذارید