بانک آینده:
تاریخ: ۱۲:۰۸ :: ۱۳۹۶/۰۷/۲۱

بانک آینده اعلام کرد: از دو ماه گذشته تاکنون که مدیریت دارایی ها و بدهی های تعاونی اعتبار افضل توس به این بانک واگذار شده، هیچ یک از سپرده های این تعاونی به بانک آینده منتقل نشده و همه پرداخت ها از محل منابع بانک بوده است.

این بانک در گزارشی که به ایرنا ارسال کرد، آورده است: بانک آینده با هدف تحقق سیاست های دولت مبنی بر ساماندهی موسسات غیرمجاز و ایفای مسئولیت اجتماعی خود پس از تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ کتبی بانک مرکزی مبادرت به مدیریت دارایی ها و بدهی های یکی از تعاونی های اعتبار به نام افضل توس (در حال تسویه) کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این بانک پس از شناسایی و ارزیابی دارایی های معرفی شده از سوی هیات تسویه تعاونی اعتبار افضل توس نسبت به تعیین وضعیت سپرده گذاران این تعاونی اقدام کرده و در حرکتی داوطلبانه با قبول مسئولیت از جانب خود از بانک مرکزی ایران درخواست کرد، اجازه داده شود کل مانده سپرده گذاران دارای سپرده تا سقف ۳۰ میلیون ریال را از تاریخ ۱ مهر ماه به حساب های متناظر بانک آینده منتقل و به سپرده گذاران پرداخت شود.

این موضوع مورد موافقت قرار گرفت و از این تاریخ، این مرحله از کار با موفقیت در کل شعب تعاونی اعتبار افضل توس با حضور تمام وقت نمایندگان بانک آینده در حال اجراست که این فرآیند تا ۲۵ مهر ماه ادامه دارد؛ ضمن آنکه برای مرحله بعدی از بانک مرکزی ایران تقاضا شده اجازه صادر کند تا تکلیف سپرده گذاران بین مبلغ ۳۰ تا یک میلیارد ریال نیز روشن شود.

با وجود اینکه پس از طرح موضوع ساماندهی موسسات غیرمجاز در شورای امنیت ملی مقرر شده بود رسانه ها، اخبار سوئی در این موارد منتشر نکنند، در برخی موارد اخباری در این مورد نشر داده می شود که صحت ندارد.
بانک آینده با اشاره به انتشار خبری در باره تجمع برخی سپرده گذاران تعاونی افضل توس در مقابل شعب بانک آینده در ایرنا، آورده است: در این خبر به نقل از فردی که معلوم نیست سپرده گذار واقعی باشد، نقل شده که حدود سه ماه از انتقال سپرده ها از افضل توس به بانک آینده می گذرد اما مسئولان بانک از آزادسازی سپرده ها خودداری می کنند » که این مطلب صحیح نیست.
بانک آینده در این گزارش در توضیح علت نادرست بودن این مطلب توضیح داده است: شورای پول و اعتبار به عنوان بالاترین رکن نظام بانکی و به عنوان یک نهاد فراقوه ای در تاریخ ۱۷ مرداد موضوع مدیریت دارایی ها و بدهی های سه موسسه غیرمجاز را به دو بانک تجارت و آینده و موسسه اعتباری ملل به طور همزمان واگذار کرد و بنابراین هنوز سه ما از اتخاذ تصمیم مذکور نگذشته است.
همچنین در این مدت هیچ گونه سپرده ای از تعاونی اعتبار افضل توس به بانک آینده منتقل نشده است ضمن آنکه با وجود تامین نشدن منابع، بخشی از سپرده های سپرده گذاران با مانده ۳۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی بانک آینده تامین و پرداخت شده است.
بانک آینده از رسانه ها خواست با انتشار اطلاعات درست از روند ساماندهی هزاران سپرده گذار در موسسات غیرمجاز، سیستم بانکی را در این مسیر یاری کنند.

print

پاسخی بگذارید