‍ واکنش یک فعال سیاسی به لغو یک‌روزه حکم مدیر آموزش‌وپرورش بابل
تاریخ: ۲۲:۳۸ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱

اخلاق له شد. مروت گم شد و جوانمردی حتی تا دوردست‌ها ناپدید گردید. آنگاه حتی شجاعت هم رنگ باخت تا لااقل مسئولیت این اقدام نابخردانه بر عهده گرفته شود. بار خدایا ما را چه شده است؟

احمد فاطمی * در خصوص قضایای اخیر آموزش‌وپرورش بابل و بندپی‌غربی و  لغوحکم مدیران این دو نهاد بنای بر سکوت داشتم تا شاید فرصتی برای جبران باشد و بلکه آبروی و حیثیت این دو برادر اعاده گردد، اما افسوس و به رغم خواهش‌ها و درخواست‌ها چنین نشد.
خدا می‌داند که من بارها به برادر عزیزم جناب جوادی گفتم که وارد این بازی نشود و عطای این مسئولیت را به لقایش ببخشد اما ایشان استدلال خودش را داشت. مع‌الوصف بعد از آنکه اجماع دو نماینده محترم روی یک گزینه که ظاهرا خواست وزیر بود، ممتنع گردید آقای مدیرکل جهت جلوگیری از استمرار وضعیت بلاتکلیفی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بابل راسا نسبت به انتصاب آقای جوادی برای بابل و آقای شعبانی برای بندپی‌غربی اقدام کرد.

صرف نظر از درست یا غلط بودن این انتصاب‌ها، مدیرکل استان بنا به تشخیص و اجتهاد خود ابلاغ صادر کرد و معارفه هم انجام شد. اما در یک اقدام غیرمتعارف  هنوز مرکب آن دو حکم خشک نشده، ابلاغ‌ها لغو شد تا اقتدار و قدرت برخی‌ها ثابت شود. گیرم این اقتدار به رخ کشیده شد با آبروی از دست رفته و حیثیت لگدمال شده آن دو برادر چه می‌کنید؟
در این قضیه تلخ، اخلاق له شد. مروت گم شد و جوانمردی حتی تا دوردست‌ها ناپدید گردید. آنگاه حتی شجاعت هم رنگ باخت تا لااقل مسئولیت این اقدام نابخردانه بر عهده گرفته شود. بار خدایا ما را چه شده است؟
حال می‌بینیم برخی از دوستان با شباهت کم‌نظیر به قلم مزدها در فضاهای مجازی در جهت توجیه، قلب واقعیت و جعل حقیقت قلم‌فرسایی می‌کنند. از سر صدق به آنان نصیحت می‌کنم اگر جسارت بیان حقیقت را ندارید لااقل زبان در کام گیرید و بیش از این ذهن‌های آگاه به کنه و حقیقت ماجرا را آزار ندهید.

بگذارید حقیر به همین مجمل بسنده کنم و قلم را با بی‌پروایی در جهت کنار زدن پرده‌ها جولان ندهم. به‌قول شاعر؛ «هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند».
البته بخشی از مسئولیت این رفتار غیراخلاقی بر عهده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و استاندار محترم است که با تشری از وزارتخانه و نمایش شبه‌اقتداری از یک شخص، عقب‌نشینی کردند تا چند صباحی در جایگاه‌شان ماندگار شوند. خاک بر سر این دلبستگی به پست‌ها و مقام‌ها و اُف بر این پا پس‌کشیدن‌ها و مسئولیت‌ناپذیری‌ها.
با احترام قلبی به فرهنگیان عزیز دیارم

* استاد دانشگاه و فعال سیاسی

print

پاسخی بگذارید