تاریخ: ۳:۱۳ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: این بانک تاکنون بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان و دامداران پرداخت کرده است.

خسرو فرحی ضمن اعلام خبر فوق گفت: این بانک با توجه به رسالت ذاتی خود مبنی بر خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و به‌عنوان بزرگترین خرده‌بانکدار کشور، توانسته است برای توسعه اقتصاد روستاها و رونق کسب‌و‌کارهای خرد بیش از ۲ هزار میلیارد تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی در بخش های کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر بخش‌های مرتبط پرداخت نماید.
وی تصریح کرد: این تسهیلات در مناطق محروم جهت خرید تجهیزات کشاورزی تا سقف ۸۰ درصد قیمت دستگاه‌ها با بازپرداخت ۵ ساله و با نرخ ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار نیز بعنوان سرمایه در گردش تا سقف ۸۰ درصد مبلغ خرید مواد اولیه با نرخ ۱۴درصد می‌باشد.
فرحی گفت: در بخش خدمات کشاورزی نیز به منظور ارتقاء کیفیت تولید در تأمین کود، تهیه بذر مرغوب، بوجاری و سایر عوامل تأثیرگذار بر کیفیت محصولات به متقاضیان این بخش تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌شود.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درپایان افزود: اساس تحقق اقتصاد مقاومتی رونق تولیدات داخلی است و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران به‌عنوان تأمین‌کنندگان نیازهای اساسی جامعه می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و تشویق تولید داخلی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان نیز مؤثر باشد.

منبع: بانکداران

print

پاسخی بگذارید