تاریخ: ۱۴:۰۶ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
پرداخت ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در رشت

فرماندار رشت گفت: از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در موضوع اشتغال پایدار روستایی، تاکنون ۸۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۹۹۹ نفر در شهرستان پرداخت شده است.

میرشمس مؤمنی زاده روز دوشنبه در جلسه استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری شهرستان رشت افزود: در طرح فراگیر نیز از ۲۲۲ میلیارد تومان، ۴۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان با تعهد اشتغالزایی ۴۱۹ نفر در شهرستان پرداخت شده است.

وی تعداد واحدهای فعال شهرستان رشت را افزون بر ۱۰ هزار واحد عنوان و اظهار کرد: از این میزان یک هزار و ۱۶۶ واحد با اشتغال ۴۵ هزار و ۹۳۰ نفر مربوط به صنعت، معدن و تجارت، دو هزار و ۶۲۱ واحد با اشتغال شش هزار و ۲۹۵ نفر مربوط به جهادکشاورزی و شش هزار و ۷۸۳ واحد با اشتغال شش هزار و ۹۱۶ نفر مربوط به میراٍث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

فرماندار رشت با اشاره به وجود ۵۶۶ واحد راکد در این شهرستان خاطر نشان کرد: از این تعداد واحدهای راکد، ۴۹۳ واحد مربوط به صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۵ واحد مربوط به جهاد کشاورزی و دو واحد مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی بیان داشت: اگر بناست در سالی که رونق تولید نام گرفته در ارتباط با ساماندهی اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال کار مؤثری انجام دهیم بایستی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه‌ها بررسی مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.

آرش فرزام صفت با اشاره به نقش صنعت در رشت اظهار داشت: بخش اعظم اشتغال شهرستان از محل صنعت تأمین می‌شود و این نقش را نمی‌توان نادیده گرفت، وجود شهرصنعتی رشت، شهرک سفیدرود و نواحی صنعتی در این شهرستان باعث می‌شود که وقت بیشتر مدیران صرف صنعت شود.

وی با تاکید بر این مطلب که واحدهای غیرفعال بایستی در آینده از وضعیت رکود درآیند، اضافه کرد: این واحدها بایستی از طریق سرمایه گذاری و واگذاری به سرمایه گذار جدید و شراکت جدید از حالت غیرفعال خارج شوند.

جلسه استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات مربوط به تولید در شهرستان‌های مختلف استان گیلان برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید