معاون امور برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا خبرداد
تاریخ: ۱۵:۵۹ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پیشرفت فیزیکی 45دردصدی پل روگذر تقاطع ریلی آستارا

معاون امور برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا گفت: ساخت پل روگذر تقاطع راه آهن این شهرستان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن، بدون وقفه و با پیگیری مستمر ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد شمال ،کامبیز لقمانی مقدم  افزود: ساخت پل روگذر با هدف رفع تقاطع راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان با محور ارتباطی آستارا-اردبیل و گذر ایمن خودروها از فراز خط ریلی، در اردیبهشت ماه امسال با سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان آغاز شده بود.
تقاطع ریل با جاده آستارا – اردبیل، باعث کندی تردد و ترافیک خودروها در گذر از تقاطع می شود و رانندگان، بخصوص در روزهای تعطیل و گردشگرپذیر، از تاخیر عبور خودروها از آن گلایه می کنند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا همچنین بیان کرد: طول پل 900، عرشه آن 100، هر یک از سطوح طرفین شیب دار آن 400، ارتفاع پل 12 و عرض آن 23 متر خواهد بود و پیش بینی می شود در سال آینده به بهره برداری برسد.
لقمانی مقدم ادامه داد: با افتتاح این پل، خودروهای محور ارتباطی آستارا – اردبیل از روی آن عبور خواهند کرد و رفت و آمد قطارهای خارجی به بارانداز راه آهن آستارا، مانعی برای محور آستارا – اردبیل ایجاد نخواهد کرد.
او اظهار کرد: حدود 400 نفر در عملیات اجرایی پل روگذر، بارانداز و خط ریلی آستارا مشغول به کار هستند و 60 تا 70 درصد آنها بومی و بقیه به تناسب نوع تخصص و کار فنی، غیربومی هستند.
وی راه آهن آستارا-آستارا را برای ایران و منطقه بابرکت توصیف و آینده آستارا را با توجه به نقش آن خط ریلی در حمل و نقل منطقه ای، روشن ارزیابی کرد.
به گزارش ایرنا بعد از افتتاح رسمی راه آهن آستارا – آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در اوایل سال جاری، روزانه قطارهای باری جمهوری آذربایجان و روسیه از این مسیر به بارانداز آستارا در گیلان وارد و بار آنها با کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف ایران منتقل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و محور ارتباطی آستارا – اردبیل، از مسیرهای پرتردد شمال و جاده های ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید