گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۱:۲۰ :: ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کاهش ۱.۵ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در گیلان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از کاهش ۱.۵ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در استان طی اسفندماه جاری خبر داد.

علی اصغر عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : مصرف بنزین معمولی و سوپر از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا پایان روز بیست و سوم ماه جاری؛  در مجموع  ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار لیتر بود که با توجه به مصرف روزانه این فرآورده در گیلان در شرایط عادی ( ۳ تا ۳.۵  میلیون لیتر) ، کاهش ۱/۵ میلیون لیتری را شاهد هستیم .

وی یاد آور شد: سال گذشته طی همین مدت؛۷۳ میلیون لیتر بنزین ( اعم از سوپر و معمولی) مصرف شده بود  که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در گیلان کاهش ۲۵ میلیون لیتری بنزین را طی ۲۳ روز اسفندماه  نسبت به سال گذشته داشته ایم که این میزان معادل کاهش  ۳۴ درصدی این فرآورده در روزهای اخیر نسبت به سال گذشته است.

وی با قدردانی از مردم این کاهش مصرف را نتیجه همکاری و وظیفه شناسی شهروندان و توجه به لزوم قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای بی مورد و اهتمام  مردم به الزامات وزارت بهداشت و سازمان های ذیربط دانست.

عباسی همچنین از استمرار غربالگری و تب سنجی کارکنان انبار نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خبر داد و گفت: غربالگری و تب سنجی  تمامی  کارکنان در شیفت های مختلف کاری در انبار نفت شهید بهمنی مقدم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان توسط واحد HSE این شرکت ادامه دارد.

وی تصریح کرد:  این عملیات در بزرگترین واحد تاسیسات نفتی منطقه گیلان و در انبار نفت این شرکت در حال انجام است که  با غربالگری از کارکنان و تب سنجی آنان ضمن کنترل و پیشگیری از  شیوع ویروس کرونا از ورود افراد مشکوک برای ورود به انبار نفت جلوگیری  و نسبت به معرفی آنان به بهداشت و درمان اقدام می شود .

وی ضدعفونی تمامی تاسیسات عملیاتی  و سطوح باز با آب ژاول و شستشوی سطوح بسته و ادارات با آب اکسیژنه  را  از دیگر اقداماتی عنوان کرد که واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست این شرکت  با همکاری واحدهای ذیربط در ستاد ، انبار ، مرکز سوختگیری هواپیمایی و نواحی ۹ گانه شرکت به طور روزانه به انجام می رساند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های منطقه گیلان  تحویل ماسک و دستکش به صورت روزانه به کارکنان واحدهای عملیاتی  ، نظافت و گندزایی از نازل ها، دیسپنسرها، کارت خوان ها، اماکن عمومی جایگاههای عرضه سوخت اعم از سرویس های بهداشتی ، نمازخانه ها و همچنین فضای باز جایگاهها را از جمله اقدامات موثر در حال انجام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرکت ملی پخش فراورده ها نفتی منطقه گیلان عنوان کرد.

گیلان دارای ۱۲۳ باب جایگاه عرضه کننده سوخت مایع و ۱۰۰ جایگاه سوخت طبیعی است.

print

پاسخی بگذارید