تاریخ: ۹:۳۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
کاهش 30درصدی بودجه شهرداری رشت

لایحه بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری رشت با 30 درصد کاهش نسبت به بودجه سال 97 شامگاه دوشنبه از سوی علی بهارمست سرپرست شهرداری این کلانشهر تقدیم رئیس شورای اسلامی رشت شد.

به گزارش اقتصاد شمال ، سرپرست شهرداری رشت شامگاه دوشنبه قبل از تقدیم این بودجه در جمع اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری رشت با کاهش 30 درصدی نسبت به سال 97 تهیه و تنظیم شده است.
علی بهارمست با بیان این که برای تهیه و تنظیم بودجه منطقی برای شهرداری رشت جلسات مختلفی برگزار کردیم، اضافه کرد: عدم تحقق بودجه طی سال های گذشته بدهکاری های را برای شهرداری این کلانشهر ایجاد کرد بنابراین تلاش شد تا بودجه واقعی و منطقی را تهیه و تنظیم شورا کنیم.
وی بودچه پیشنهادی سال 98 شهرداری رشت را 685 میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: 46 درصد از این بودجه جاری و 54 درصد بودجه عمرانی است.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی رشت نقطه نظرات خود را درباره بودجه پیشهادی سال 98 شهرداری این کلانشهر بیان کردند؛ سید امیرحسین علوی رییس شورا گفت: بودجه پیشنهادی در جلسه های کمیسیون های تخصصی و تلفیق که به همین منظور تشکیل خواهد شد، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان این که افزایش هزینه های جاری در شهرداری رشت به شدت وجود دارد، اظهار داشت: بایستی برای کاهش هزینه های جاری در این مجموعه اهتمام شود.
احمدرمضانپور نرگسی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت بیان داشت: بودجه سال 97 واقعی نبود، خدا را شاکریم که به این نقطه رسیده ایم که بایستی بودجه واقعی نوشته شود.
وی با بیان این که همه چیز برای بودجه شفاف است و بایستی بر اساس آن منابع ، اقدام کنیم، اظهار داشت: باز هم بودجه پیشنهادی سال 98 واقعی نیست، تعهدات ما بالا خواهد رفت، بایستی این شهامت را داشته باشیم که متناسب با درآمدمان بودجه تنظیم کنیم.
بهراد ذاکری دیگر عضو شورای اسلامی رشت در سخنانی بیان داشت: دست اندرکاران در مجموعه شهرداری رشت به این نتیجه رسیده اند که بایستی بودجه واقعی تنظیم شود، پیش از این بودجه غیرواقعی نوشته ایم که بدهکار شده ایم.
وی اظهار داشت: هر میزان که بودجه واقعی نوشته شود، بازخورد بهتری خواهیم داشت ضمن این که در منابع ای که در شهرداری تولید درآمد می شود، باید تجدید نظر داشته باشیم.
اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با اشاره به شجاعت مسئولان مربوطه در شهرداری رشت برای تنظیم بودجه 98 با توجه به کاهش 30 درصدی نسبت به بودجه سال 97 گفت: با توجه به این که رقم پیشنهادی بودجه سال 98 نسبت به 97 کاهش یافته بایستی این بودجه را بپذیریم.
فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز بیان داشت: این که سطح بودجه پایین آورده شود تا به تحقق آن برسیم، مخالفم.
حامد عبداللهی دیگر عضو شورای اسلامی رشت بیان داشت: کاهش 30 درصدی بودجه پیشنهادی شهرداری رشت نسبت به بودجه سال 97 ، موجب افت شدید در مناطق شهرداری و سازمان ها می شود با این کار جلوی حس رقابت و تلاش مجموعه را می گیریم.
فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در سخنانی با اشاره به این که 46 درصد بودجه جاری و بقیه عمرانی است، تصریح کرد: ضروریست تا برای کاهش پسماند شهرداری، ارتقاء شاخص های محیط زیست شهری و حمل و نقل عمومی توجه شود.
رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت است که این تعداد در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید