تاریخ: ۱۶:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
۱۳ طرح صنعتی و معدنی در گیلان به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در استان در دهه صمت با سرمایه‌گذاری ۹۰۴ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

به گزارش اقتصاد شمال ،فرهاد دلق پوش عصر چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه‌های گروهی استان در مجتمع دخانیات گیلان در رشت افزود: با بهره برداری از این طرح های صنعتی برای ۴۶۴ نفر اشتغال زایی می شود.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد اشتغال موجود در کشور مربوط به اصناف و ۴۰ درصد مربوط به صنعت و معدن است، تصریح کرد: این حوزه بخش بزرگی از اشتغال کشور را به خود اختصاص می دهد.
دلقپوش با اشاره به اینکه گیلان دروازه اروپاست، گغت: گیلان می تواند دروازه صادرات کشور باشد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در جهت رونق و رفع موانع و مشکلات تولید گفت: در همین راستا، از ابتدای سال ۹۷ تا بیست و نهم خرداد سال ۹۸، یک هزار و ۱۲۲ مورد تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گیلان جایگاه چهاردهم در کشور را دارد.
وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده ۵۰۹ میلیاردو ۸۳۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که با احتساب پرداختی از منابع دیگر حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن از سال گذشته تا کنون اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تراز صادرات ما مثبت است تصریح کرد: حدود ۹ درصد صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
دلق پوش در ادامه به حمایت های دولت در زمینه تامین مایحتاج مردم نیز اشاره و بیان کرد: در سه ماهه اول امسال ۱۸۸ تن سهمیه گوشت گوسفند و گوساله در استان توزیع شده است.
وی بیان کرد: همچنین طی سه ماهه اول سال جاری، ۹ هزار تن شکر برای پشتیبانی و تامین نیازهای استان از منابع ملی اختصاص یافته است.
از اول تیرماه به عنوان روز اصناف تا دهم تیرماه به عنوان روز صنعت، به نام دهه صنعت نامگذاری شده است.‌

ایرنا

print

پاسخی بگذارید