گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۵:۰۱ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
۲۰ هزار کارگر مازندرانی مشمول بیمه بیکاری کرونایی شدند

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که تاکنون ۲۰ هزار کارگر در این استان مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند.

کامران اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که تاکنون پرونده حدود هفت هزار نفر از این کارگران برای دریافت مستمری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی استان ارجاع شده است.

وی با اعلام این که تامین اجتماعی استان نیز پیگیر دریافت اعتبار لازم از مرکز برای پرداخت مستمری این کارگران است ، گفت که پرونده بقیه کارگران مشمول بیمه بیکاری نیز پس از تکمیل و طی کردن مراحل قانونی به تامین اجتماعی ارجاع خواهد شد.
دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری مازندران توضیح داد : بیمه بیکاری این کارگران بسته به دوران تعطیلی واحدهایی که در آن اشتغال داشتند و میزان بیمه پرداختی به آنان تعلق می گیرد.
وی پیش بینی کرد که دستکم بیمه بیکاری ماه های اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به کارگران مشمول پرداخت شود.

اصغری گفت که برای اردیبهشت ماه نیز بسته به تعطیلی و یا فعالیت کارگاه تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود : با باز شدن سایت بیمه بیکاری ، کارگرانی که واحدهایشان بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیلی شد ، حدود ۳۰ هزار کارگر مازندرانی در این سایت ثبت نام کردند که پس از پایش حدود ۱۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری نشدند.
مدیرکل تعاون مازندران علت عدم برخورداری برخی از کارگران از بیمه بیکاری دوران کرونایی را مربوط به نوع بیمه سپاری بیمه گذاران آنها دانست .
وی گفت که ثبت نام کارگران مشمول بیمه بیکاری دوران کرونایی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهدداشت و کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری هستند، می توانند با مراجعه به سامانه ثبت آنلاین بیمه بیکاری به آدرس  bimebikari.mcls.gov.ir   ثبت نام کنند.
اصغری افزود : افراد ثبت نام شده پس از پایش در صورت قرارگیری در فهرست مشمولان دریافت بیمه بیکاری، به تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری معرفی خواهند شد.
در استان مازندران حدود  ۶۲۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب اعضای خانواده ، جمعیتشان به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رسد که معادل ۶۰ درصد جمعیت استان است.

زنگ شیوع کرونا در مازندران از سی ام اسفند ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد و سپس به  سایر نقاط استان سرایت کرد. بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران شیوع ویروس کرونا اواخر اسفند پارسال به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد که همچنان ادامه دارد. با این وصف ، در حال حاضر  حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران بستری هستند و روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر بیمار  جدید شناسایی می شوند و بیش از این تعداد نیز پس از بهبودی مرخص می شوند.

print

پاسخی بگذارید