گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۶

مدیرکل امور عشایر گلستان از تصویب ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به عشایر خسارت دیده از بارش های شدید باران در روزهای پایانی سال ۹۷ و جاری شدن سیلاب روزهای آغازین امسال در این استان خبر داد و گفت: تا الان ۵۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است.

رضا علیپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر بارش های شدید روزهای پایانی سال گذشته، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل درمناطق عشایری گلستان در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال به عشایر این استان خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد: این خسارت ها به دام ها و اماکن نگهداری آن، واحدهای مسکونی و راه های عشایری وارد شده که فعلا پرداخت کمک های بلاعوض به خانوارهای عشایری در سه شهرستان گنبدکاووس، مراوه تپه و کلاله درحال انجام است.

علیپوری گفت: برای پرداخت کمک بلاعوض به عشایر خسارت دیده گلستان تا الان برای ۲۱۶۱ خانوار تشکیل پرونده شده و تاکنون پرونده ۵۷۵ خانوار از عشایر آسیب دیده گنبدکاووس در سامانه امداد و بازسازی دولت (سجاد) ثبت و پرداخت خسارت بلاعوض به آنان تصویب نیز شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت کمک بلاعوض به ۱۵۰۰ خانوار عشایری شهرستان مراوه تپه و ۸۶ خانوار عشایری شهرستان کلاله نیز در مرحله ثبت پرونده در سامانه سجاد است که پس از تصویب به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

مدیرکل امور عشایر گلستان ادامه داد: علاوه بر کمک بلاعوض دولت به عشایر خسارت دیده این استان، قرار است تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد پایین نیز به آنان پرداخت شود که فعلا در مرحله تشکیل پرونده برای متقاضیان هستیم.

جمعیت عشایری استان گلستان حدود ۲۰ هزار نفر است که ۱۱ هزار نفر آن شامل حدود ۲ هزار خانوار عشایر از استان های خراسان شمالی، رضوی و سمنان و بقیه از عشایر بومی منطقه هستند که در مجموع ۷۵۰ هزار راس دام سبک دارند.

print

پاسخی بگذارید