گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
۴۵۰ هکتار از زمین های گمیشان برای پرورش میگو

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ۴۵۰ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان با حدود ۱۲۰ میلیون قطعه بچه میگو آماده شد.

محمود سقلی روز چهارشنبه اظهار داشت: ذخیره سازی بچه میگو از ۲۴ اردیبهشت در مزارع پرورش میگو گمیشان آغاز شده و تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: پارسال ۲ هزار و ۵۸۵ تن میگو با میانیگن وزنی ۱۷ گرم در ۵۰ مزرعه و در سطح مفید ۸۳۰ هکتار از مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده بود.
شیلات گلستان پیش بینی کرد امسال ۸۱ مزرعه با سطح مفید بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت میگو برود و تولید میگوی استان به ۴ هزار تن افزایش یابد.
پرورش میگو از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح‌های در دست اقدام شیلات در شهرستان گمیشانعلاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را برای جوانان منطقه فراهم می‌کند.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.
فصل پرورش میگو در مجتمع گمیشان اردیبهشت و فصل برداشت این آبزی مهر و آبان ماه است.
به گفته دست اندرکاران شیلات، برنامه‌های جامع استان برای بهره برداری کامل از این ظرفیت رونق اقتصادی کم نظیری را نصیب گلستان کرده و بر درآمدهای پایدار منطقه خواهد افزود.
گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شد که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

print

پاسخی بگذارید