تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰

تاکنون برای ۷۰ درصد جامعه شهری این شهرستان پرونده سلامت تشکیل شده است.

سرویس سلامت  اقتصاد شمال ،دکتر مهیار کلوی روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله اعلام کرد: در سطح شهرستان کلاله برای ۲۹ هزار و ۵۰۸ نفر پرونده سلامت تشکیل شده است که ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان مربوط به جامعه شهری است.
وی به اقدامات انجام شده برای کنترل و درمان بیماری سل اشاره کرد و اظهار داشت: درسالجاری تعداد ۲۷ بیمار مبتلا به سل در شهرستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.
در این نشست، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرماندار کلاله نیز به شرایط نامطلوب و غیربهداشتی کشتارگاه کلاله اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه سلامت، شهرداری کلاله موظف است تا ۱۵ اردیبهشت ۹۸ نواقص و کمبودها موجود در کشتارگاه کلاله رارفع نماید.
محمد حمیدی تصریح کرد: با وجود تذکرات کتبی مرکزبهداشت و مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله، شهرداری به عنوان متولی کشتارگاه اقدامات مؤثری برای رفع نواقص آن انجام نداده است.
به گزارش ایرنا، فرماندار کلاله درجلسه آبان امسال کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان نیز با تاکید بر تسریع درساماندهی و فعالیت بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان و با استناد به گزارش های ارائه شده از سوی مدیران شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، از شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط خواسه بود نسبت به به ساماندهی این واحد که با بهداشت وسلامت مردم ارتباط دارد، اقدام نمایند.
شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و در کشتارگاه دام آن به طور متوسط روزانه ۱۰ راس گاو و گوساله و ۲۰ راس گوسفند ذبح می شود.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید