تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

 لایروبی رودخانه های آستارا، ایجاد دیواره حفاظتی آنها و ساماندهی آب بندان ها برای جلوگیری از طغیان در بارندگی ها و نیز تجهیز سالن آمفی تئاتر این شهرستان آغاز شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در پی ابلاغ شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب ها از استانداری گیلان، لایروبی ۱۱ نقطه در رودخانه ها و ایجاد دیواره حفاظتی رودخانه های ملاهادی، شهرک هجرت، لمیر محله و کانرود و دریچه سازی و ساماندهی بندهای بتنی آب بندان ها آغاز شد.
کامبیز لقمانی مقدم اضافه کرد: با پایان این طرح ها تا آخر فصل تابستان، ظرفیت ذخیره آب بندان ها از سه میلیون متر مکعب به چهار و نیم میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
وی گفت: برای این کارها اعتبار دولتی هزینه نمی شود و پیمانکار سه طرح عمرانی در قبال انجام این کارها، مصالح طرح های خود را از رودخانه ها تامین می کند.
لقمانی مقدم اظهار کرد: ظرفیت آب کشاورزی آستارا ۱۵ میلیون متر مکعب است و با توجه به محدودیت منابع در تابستان، تجهیز چاه های عمیق، صرفه‌جویی و اجرای طرح های آب پیگیری می شود.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت رشته رودخانه و شالیزارهای حاصلخیز در غرب استان گیلان واقع است.

** تجهیز سالن آمفی تئاتر آستارا آغاز شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از آغاز تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برای برگزاری برنامه های مختلف و فعالیت هنرمندان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا شاپور تشرینی روز دوشنبه در بازدید از سالن آمفی تئاتر آستارا گفت: برای تجهیز این سالن پنج میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب و یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریال آن به سیستم برق منظور شده است.
وی اضافه کرد: سالن آمفی تئاتر آستارا در سال ۹۴ با بیش از ۲۱ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد و تاکنون بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و چند کنسرت و نمایش در آن برگزار شده است.
تشرینی ادامه داد: بعد از راه اندازی کامل انشعابات سالن، در صورت اختصاص اعتبار به تکمیل کارگاه دکور، اتاق تشریفات، سالن گریم و فضاهای خدماتی، تاسیساتی و پشتیبانی اقدام خواهد شد.
ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال ۱۳۷۷ به مساحت سه هزار و ۱۶۰ متر مربع آغاز شده بود و سالن آمفی تئاتر در داخل آن است.
بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و هفت انجمن هنری با ۴۰۰ هنرمند در اداره ارشاد آن فعال است.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید