استاندار مازندران مطرح کرد
تاریخ: ۲۰:۴۶ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
آغاز نهضت احیای بافت‌های فرسوده در مازندران

استاندار مازندران گفت: نهضت احیای بافت‌های فرسوده در مناطق شهری مازندران آغاز شده و شهرداری‌های استان برای تحقق این امر و اجرای برنامه‌های اشتغالزایی در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در همایش شهرداران مازندران در بابلسر افزود: مازندران در حوزه مسکن و شهرسازی چند ویژگی مهم دارد و برای احیای بافت‌های فرسوده برنامه داریم و دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی در این استان اقداماتی را در دست اجرا دارد.

وی خاطر نشان کرد: باهمراهی شهرداری‌های استان باید نهضت احیا بافت های تاریخی و نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گیرد چراکه این برنامه از ماه قبل در این دیار آغاز شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: بافت سنتی و بومی در ساخت خانه در استان با مشکلاتی مواجه است و واحدهای مسکونی با طراحی غربی در مازندران در حال ساخت است و بسیاری از شهرک ها با نام هایی که هیچ تناسبی با فرهنگ مازندران ندارد، نامگذاری شد که باید این موضوعات برچیده شود.

لزوم جلوگیری از حاشیه‌نشینی

حسینی پور اضافه کرد: جلوگیری از حاشیه نشینی در مناطق شهری باید باجدیت در دستور کار شهرداران استان قرار گیرد چراکه این مناطق حاشیه ای جلوه بسیار بدی به مازندران بخشیده و نباید این آسیب ها رواج پیدا کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در مازندران افزود: متاسفانه در سال های گذشته جایگاه و نقش شهرداری ها در اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی به فراموشی سپرده شد و دغدغه آنان تنها مسایل اقتصادی شد که این رویه ها اصلاح شود چراکه شهرداران رابط بین مردم و مسئولان اجرایی هستند.

جایگاه شهرداری‌ها در اوقات فراغت جوانان

وی گفت: باید مشخص شود که جایگاه شهرداری ها در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان کجاست و متاسفانه اکنون بسیاری از تفریحات اقشار مردم ما در فضای مجازی تعریف شده در حالی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این گونه نیست و شهرداری ها برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانانشان برنامه ریزی می کنند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: شهرداران جایگاه مشخص در اجرای طرح های آموزشی دارند و باید شهرهای به سمت هوشمند شدن پیش بروند تا کیفیت بالای زندگی را آحاد مردم لمس کنند.

توجه به رشد اقتصاد شهری

حسینی پور تصریح کرد: ارائه خدمات در شهر هوشمند باید به رشد اقتصادی منجر شود و مردم در کنار افزایش رفاه اجتماعی برایشان توسعه کسب و کار هم هموار شود.

وی ادامه داد: توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در نگاه و برنامه ریزی تمامی شهرداران استان وجود داشته باشد و برای رسیدن به شهر هوشمند تمامی شهرداری های استان به این مهم توجه کنند.

نقش‌سپاری به مردم در مدیریت شهری

استاندار مازندران افزود: فعال کردن جوانان محلات و سپردن بسیاری از امور شهری به مردم باید باجدیت در دستور کار قرار گیرد و در این بین شهرداری های مازندران از تجربه کلانشهرها استفاده کنند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: جایگاه شهرداری ها در اجرای طرح های سرمایه گذاری ها در استان مشخص شود چراکه شهرداری ها یکی از پایه های اصلی جذب بخش خصوصی هستند.

جذب سرمایه‌گذار در اولویت

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار باید اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باشد و فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی در استان وجود دارد و آنقدر باید درآمد کسی کنیم که دیگر از دولت اعتباری دریافت نکنیم بلکه مسئولان استان به دولت کمک کنند.

استاندار مازندران اضافه کرد: برگزاری همایش های فصلی خانه برتر باجدیت در دستور کار قرار گیرد و اگر پیمانکاری کار خود را به خوبی انجام داد معرفی و تجلیل شود.

برگزاری همایش شهروند برتر

این مقام مسئول گفت: همچنین برگزاری همایش‌هایی باعنوان شهروند، خانواده، خیابان و محله برتر به صورت مستمر در مناطق شهری استان برگزار شود چراکه اجرای طرح‌های از این دست باعث پویایی نقاط شهری استان خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: مردم در نظام اسلامی به عنوان ولی نعمت مسئولان هستند و هرگاه پای کار آمدند تمامی ناممکن ها را ممکن کردند.

وفاداری مردم به انقلاب اسلامی

حسینی پور خاطر نشان کرد: در طول ۴۳ سال گذشته اگر حمایت های مردم از انقلاب اسلامی نبود به طور حتم این نظام مقدس با چالش هایی مواجه می شد و آحاد مردم همواره پای آرمان های این نظام ایستاده اند.

حسینی پور ادامه داد: حملات سایبری که به کشور ما در ماه های گذشته شد در طول تاریخ بی سابقه است و با وجود تمام گستاخی ها اما مردم در کنار این نظام مقدس هستند.

استاندار مازندران گفت: حمایت دولت از شهرداری ها برای رفع مشکلات مردم حداکثری خواهد بود و مسئولان ارشد اجرایی استان تمام قد برای رفع دغدغه این نهاد حقوقی غیردولتی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها رویکرد خدمتگزاری و اخلاص برای گره گشایی از مشکلات مردم را نشر دهند چراکه شهرداری ها نقش بی بدیلی برای توسعه کشور دارند.

استاندار مازندران با اشاره به تفاوت شهروند و شهر نشین گفت: شهروند به تمام ضوابط شهری پایبند است و به عنوان یک فرد تاثیر گذار شهری برای افزایش رفاه اجتماعی نقش غیرقابل انکاری دارد.

print

پاسخی بگذارید