در ۲ سال گذشته؛
گروه: سیاسی
تاریخ: ۱۶:۴۲ :: ۱۳۹۵/۰۹/۲۴

نظرسنجی یکی از رسانه های موافق با رئیس جمهوری آمریکا نشان داد مردم این کشور از اظهارات وی درباره ایران و کره شمالی راضی نیستند.

در همین راستا، نظرسنجی که فاکس نیوز در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۶ ماه میلادی جاری (سپتامبر) انجام داد، نشان می دهد وقتی پای توافق هسته ای ایران به میان می آید؛ ۳۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی از آن حمایت می کنند، ۳۸ درصد نظر مخالف دارند و ۲۶ درصد هم قادر به تصمیم گیری نیستند.

این آمار وقتی اهمیت می یابد که با نظرسنجی مشابه در سپتامبر ۲۰۱۵ یعنی هنگام عقد توافق هسته ای مقایسه شود. در آن زمان، ۲۸ درصد موافق، ۵۶ درصد مخالف و ۱۶ درصد مردد بودند.

به این ترتیب میزان مخالفت مردم آمریکا با برجام، در ۲ سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین ۴۵ درصد آمریکایی‌ها می گویند شیوه برخورد ترامپ با برجام نامطلوب است.

بخشی از نظرسنجی فاکس نیوز هم به کره شمالی اختصاص یافته به این ترتیب که از هر ۳ آمریکایی، ۲ نفر آنها می گویند باید با پیونگ یانگ از راه دیپلماسی تعامل کرد و نه گزینه نظامی. ۷۵ درصد آمریکایی‌ها می گویند لحن گفتار ترامپ درباره کره شمالی کمکی به حل بحران شبه جزیره کره نمی کند.

گفتنی است ترامپ ۲ هفته پیش در صحن سازمان ملل گفت اگر لازم باشد کره شمالی را با خاک یکسان می کند. وی همچنین مدعی شد برجام بدترین توافق موجود و مایه شرم ایالات متحده است!

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید