تاریخ: ۴:۰۶ :: ۱۳۹۶/۰۸/۰۶

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از اتصال کارت های شتابی ایران به کارت خوان های روسیه تا سه ماه آینده خبر داد.

سید ابوطالب نجفی اظهار داشت: ارتباط شبکه پرداخت با روسیه مسئله متفاوتی است و در این مرحله قرار است سوئیچ فعلی شبکه شتاب کشور با سوئیچ میر روسیه ارتباط برقرار کند و در فاز اول نیز این ارتباط بر روی درگاه‌های ATM برقرار می شود.
وی با بیان اینکه، اتصال به سوئیچ روسیه با ارتباط شبکه پرداخت ایران با بین‌الملل متفاوت است، به ایبِنا تصریح کرد: اتصال سوئیچ ایران با میر روسیه در دو الی سه ماه دیگر عملیاتی می‌شود بدین معنی که با روس‌ها به این توافق رسیدیم که در فاز اول کارت‌های شتابی ایران بر روی ATM های روسیه و کارت‌های روسیه نیز بر روی ATM های ایران پذیرش شوند.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: بحث دومی که در این خصوص مطرح است این است که شبکه پرداخت ایران به شبکه‌های بین‌المللی متصل شود ازاین‌رو برای این اتصال نیازمند یک زیرساخت هستیم که این زیرساخت باید سوئیچی باشد که با استاندارد بین‌المللی همخوانی داشته باشد.
نجفی افزود: بر این اساس در این حوزه در حال آماده‌سازی یک شبکه هستیم که به‌منظور آماده شدن این شبکه با شرکت روسی BPC یک قرارداد به‌منظور ایجاد این زیرساخت منعقدشده است.
وی یادآور شد: با آماده شدن این زیرساخت به هنگامی‌که مذاکرات بانک مرکزی با شبکه پرداخت بین‌المللی به نتیجه برسد و توافقات با بانک‌های دیگر کشورها به مرحله نهایی برسد شبکه پرداخت ایران برای این اتصال آماده باشد.
نجفی افزود: برخی از رسانه‌ها با انتشار این خبر برداشت کردند که شبکه پرداخت ایران در حال حاضر به شبکه‌های بین‌المللی متصل می‌شود که این برداشت درست نیست و در مقطع کنونی تنها زیرساخت این اتصال در حال آماده‌سازی برای زمانی است که شرکت‌های بین‌المللی پرداخت آمادگی پیدا کردند برای این اتصال در کشور نیز زیرساخت این اتصال فراهم باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که سیاست‌هایی که ترامپ در قبال ایران در پیش‌گرفته چه تأثیری بر این روند دارد، اذعان داشت: تجربه ثابت کرده که چنین سیاست‌هایی پایدار نیست و ترامپ نیز به دلیل قول‌هایی که در زمان قبل انتخابات داده به چنین رویکردی روی آورده است.
نجفی خاطرنشان کرد: ترامپ با چنین رویکردی می‌خواهد به جامعه بین‌الملل و سیاستمداران آمریکا نشان دهد که بخشی از قول‌های خود را اعمال می‌کند اما به‌تدریج چنین مواضعی که جنبه نمایشی دارد تعدیل و اصلاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در خصوص زمان عملیاتی شدن اتصال شبکه پرداخت ایران به بین‌الملل گفت: زیرساخت اتصال شبکه پرداخت ایران به شبکه مالی بین‌الملل در حال آماده‌سازی است و تا ۱۰ الی ۱۲ ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: به‌منظور ایجاد این زیرساخت در کشور به زمانی نزدیک به ۱۰ الی ۱۲ ماه فرصت نیاز داریم و در این مدت نیز باید دید مذاکرات بانک مرکزی با شرکت‌های پرداخت بین‌الملل مثل UPA چین و JCB ژاپن که در آسیا هستند به کجا می‌رسد.
وی ادامه داد: البته چون این شرکت ها بازار خوبی در آمریکای شمالی دارند در حال رصد شرایط هستند.

منبع:بانک

print

پاسخی بگذارید