تاریخ: ۱۳:۴۴ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ضیافت الهی در ۱۳ امامزاده و آستان مقدس بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۱۳ امامزاده و آستان مقدس بقاع متبرکه شاخص مازندران اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی در راستای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با محوریت بقاع متبرکه استان، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در استان مازندرن بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تایید ستاد کرونا برنامه‌های مذهبی خواهیم داشت و از تجمع باید پرهیز شود و اگر ستاد کرونا مخالف برگزاری مراسمات بوده باید تصمیمات این ستاد رعایت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در راستای برگزاری مراسمات مذهبی در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: آن دسته از شهرستانهایی که قابلیت برگزاری مراسمات را ندارند می‌توانند از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی بهره‌گیری و اقدام به برگزاری مراسمات مجازی کنند.
حیدری یکی از برنامه‌های شاخص اوقاف در ماه مبارک رمضان را اجرای طرح ضیافت همدلی با هدف توزیع بسته‌های معیشتی کمک مومنانه دانست و ادامه داد: بسته‌های معیشتی از محل عوائد موقوفات با نیات مرتبط تهیه و بین نیازمندان و روزه‌داران توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از محل عوائد موقوفات طرح افطاری ساده و غذای گرم تهیه و پیش از اذان مغرب بین روزه‌داران توزیع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر باز بودن درب مساجد و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اذان‌های یومیه باید از مساجد و بقاع متبرکه استان پخش شود اما بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا برگزاری مراسم همراه با تجمع نخواهیم داشت.
حیدری بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و لازم است در این ماه فضای استان با برگزاری محافل انس با قرآن کریم معطر شود و با توجه به محدودیت‌های کرونایی امکان برگزاری محافل بزرگ قرآنی در بقاع متبرکه وجود ندارد و تلاش می‌شود محافل قرآنی به صورت محدود بدون تجمع و در قالب پخش از شبکه‌های اجتماعی و یا سیمای مازندران برگزار شود.

print

پاسخی بگذارید