تاریخ: ۲۰:۴۸ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
احتمال از سرگیری سفرهای زمینی با حمل و نقل عمومی به سوریه و ترکیه

یک مقام مسئول گفت:به زودی امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به کشور‌های همسایه فراهم می‌شود.

داریوش امانی در جمع خبرنگاران از آغاز سفر‌های زمینی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای به سوریه و ترکیه خبر داد و گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و به زودی امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به کشور‌های همسایه فراهم می‌شود.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره جابه جایی مسافران ارمنستان از طریق جاده هم گفت: در حال حاضر جا به جایی مسافران از طریق حمل ونقل جاده ای صورت می گیرد.

امانی همچنین درباره حذف شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها هم گفت: از اول آذرماه پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی جاده‌ای بر اساس کارت واکسیناسیون خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تغییر قیمت بلیت اتوبوس به دلیل پذیرش صد درصدی مسافران از آذرماه گفت: در ایام کرونا قیمت بلیت اتوبوس افزایش بالایی نداشت و طبق برآورد‌های صورت گرفته شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در این دوره متوجه خسارت سه هزار میلیارد تومانی شده‌اند.

امانی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در اوایل شیوع ویروس کرونا بحث سفر تا چند ماهی تعطیل شد و پس از سر گرفته شدن سفر‌ها شیوه نامه های بهداشتی اعمال شدند و پذیرش مسافر در هر دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه سواری بر اساس شیوه نامه ها محدود شد و کاهش پیدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این شرایط جابه جایی مسافران برای شرکت‌های حمل و نقلی صرفه اقتصادی نداشت، اما تمام شرکت‌ها به وظایف و مسئولیت‌های خود متعهد بودند.

امانی در پایان تاکید کرد: سالانه ۲۴۰ میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا می‌شوند.

انتهای پیام/

print

پاسخی بگذارید