تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اختصاص ۱ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای آستارا

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا از اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی روستاها خبر داد.

به گزارش اقتصادشمال ،محمد غزنویان  گفت: طرح تقویت آبرسانی روستای کوته کومه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و با اعتبار اختصاص یافته، به اجرای دو و نیم کیلومتر خط انتقال، بهسازی چشمه و نصب شیرآلات آن روستا اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، آب شرب ۳۰۰ خانوار تقویت خواهد شد و انتقال شش لیتر در ثانیه آب از شهر به روستای ویرمونی برای جلوگیری از قطعی و افت فشار آب یکهزار خانوار در حال انجام است.

وی بیان کرد: طرح تقویت آبرسانی روستای عباس آباد نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سوی دهیاری و شورای اسلامی آن، زمینی برای حفر یک حلقه چاه تعیین شده است.

غزنویان خاطرنشان کرد: با تکمیل و افتتاح سد لاستیکی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گنجایش در رودخانه ملاهادی، آب ۱۴ روستا تأمین خواهد شد و تکمیل آن نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود ۹ هزار مشترک آن، تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید