تاریخ: ۲۱:۱۲ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
اختصاص ۵۰ هزار کیسه آرد به مازندران در پیک سفرهای تابستانی

با توجه به افزایش مسافرت به مازندران ۵۰ هزار کیسه آرد فوق العاده به نانوایان استان در شهریور ماه اختصاص یافت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: به منظور تامین نان شهروندان و مسافرین استان در ایام پایانی تابستان، طی پیگیری‌های بعمل آمده ۵۰ هزار کیسه سهمیه آرد مناسبتی فوق العاده به نانوایان استان اختصاص یافت که طی دو مرحله در شهریورماه بین واحد‌های خبازی معرفی شده از سوی فرمانداران هر شهرستان توزیع خواهد شد.

او افزود: سهمیه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحد‌های خبازی کشیک منتخب هر شهرستان با لحاظ سهولت دسترسی مردم و مسافرین تخصیص یافت.

وفائی نژاد گفت: به منظور اطلاع رسانی مطلوب تاکید گردیده کلیه واحد‌های خبازی منتخب با هماهنگی فرمانداری‌های هر شهرستان اقدام به تهیه و نصب بنر متحدالشکل بر سر درب واحد خبازی خود نمایند.

او افزود: با توجه به میزان ۱۱۸ هزارتن خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندرانی و برنامه ریزی‌های لازم به منظور ذخیره بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم در سیلو‌های استان و آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی هیچ نگرانی و کمبودی در تامین گندم و آرد وجود ندارد.

وفائی نزاد با تاکید به حوزه‌های نظارتی از جمله ادارات صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اتحادیه‌های هر شهرستان، گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، نظارت دقیق بر فرآیند عملکرد واحد‌های خبازی در زمینه رعایت ساعت پخت، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه و … انجام خواهد گرفت.

او همچنین ضمن تقدیر از تلاش و زحمات صنف خبازان، افزود: نانوایان استان با توجه به آموزش‌های انجام گرفته و تاکیدات به عمل آمده نهایت دقت را در فرآیند تولید و فروش نان به عمل آورده و از هرگونه اقدامی که بر خلاف ضوابط بوده و منجر به تراکنش‌های غیرمتعارف و کاهش سهمیه میگردد پرهیز نمایند.

او با اشاره به واحد‌هایی که با کسر سهمیه مواجه می‌شوند، گفت: این خبازی‌ها علاوه بر اینکه موجب کاهش درآمد و عدم توجیه اقتصادی برای خود می‌گردند، با کاهش تولید و بر هم زدن نظم تامین نان موجب اجحاف حقوق شهروندان منطقه نیز خواهند شد، لذا رعایت ضوابط اولین اقدام همه واحد‌ها خواهده بود.

print

پاسخی بگذارید